Kablarna och allt runt om är fixat men den ville inte gå igång med massa felkoder i displayen, skruvade lös ECU:n och konstaterade att jorden till en massa givare på kretskortet brunnit upp (hål i kretskort). Har på bilden petat upp tråden till komponenterna och lött fast den i plinten igen.

Kopplade in den i hjullastaren igen men med samma resultat. Vet någon vad det kan vara för komponenter som är inringad på kretskortet?
Tog lös boxen igen och lödde fast en kabel i plinten som jag drog direkt till chassijord, nu gick den igång och får inte några felkoder nå mer.
Nu skulle jag vilja ha tips och råd om det går att göra en så kallad säker jord så det inte blir krypströmmar som möjligtvis kan bränna ECU:n. En utbytesdator kostar ca 30000kr på Swecon.
Det här är givarna som jorden EA5 går till.
-2606 Kylvätsketemp.
-2507 Lufttemp.
-2508 Laddtryck.
-2203 Motoroljetryck.
-2306 Bränsletemp.
-SE2701 Vevaxelgivare.
-SE2703 Kamaxelgivare.

