Har haft en DMTECH portabel DVD spelare liggande länge, och beslöt mig för att öppna den.
Döm om min förvåning. Den verkar ha begripliga signaler in i skärmen.
En kontakt (8 poler) är märkt.
1. Ingen märkning (Vit)
2. BRI (Röd)
3. Wide (Svart)
4. GND (Vit i en skärmad kabel)
5. C (Röd i en skärmad kabel)
6. Y (Strumpan i skärmade kabeln)
7. GND (Röd)
8 +9V (Röd )
Finns det en chans att få denna att funka med en analog videokälla?
Ska jag prova att mata den med 9 volt och se om den "vaknar"?
DMTECH, portabel DVD spelare.
Re: DMTECH, portabel DVD spelare.
Du får nog lägga upp några bilder så man kan se hur det ser ut innanför.
Samt modellnummer.DMTECH köper från en massa olika tillverkare så det
gör inte saken bättre att felsöka. Men oftast är det Vestel tillverkade
Samt modellnummer.DMTECH köper från en massa olika tillverkare så det
gör inte saken bättre att felsöka. Men oftast är det Vestel tillverkade
Jag har en dmtech portabel DVD-spelare liggandes också som jag tänkte försöka knycka skärmen från, jag har läst flera guider på nätet där dom gör just det på div spelare så det brukar nog ofta vara ganska enkelt.
Jag skulle tolka Y och C som Chroma/Luma, alltså S-video, vilket är ganska lätt att mata in vanlig compositevideo i om du vill det. (Eller ännu hellre mata med S-video om du kan)
Min spelare funkar dock, men batteriet är paj
Jag skulle tolka Y och C som Chroma/Luma, alltså S-video, vilket är ganska lätt att mata in vanlig compositevideo i om du vill det. (Eller ännu hellre mata med S-video om du kan)
Min spelare funkar dock, men batteriet är paj
Min spelare fungerade också innan, men som du skrev, tror jag inte att batteriet fungerar längre.
Sen har den "spelat" ut sin funktion, jag har gett bort (nästan) alla mina DVD filmer.
Jag är en spekulant på en chevavan, där backkamerans display är typ 2", så jag tänkte att en 5-6" hade vart bättre.
Bilder kommer här.
Sen har den "spelat" ut sin funktion, jag har gett bort (nästan) alla mina DVD filmer.
Jag är en spekulant på en chevavan, där backkamerans display är typ 2", så jag tänkte att en 5-6" hade vart bättre.
Bilder kommer här.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.