jodå, en viss nytta kan man ha om man aldrig sett hur en kan se ut....
den jag visar ovan är helt kaputt, på tok för låga växlingsvarv 1->2 vid 18 och ner vid 8km/h.... det gick inte alls.
men efter lite fundering fick jag till det, växling vid 23, 42 och 80, hysteresen gissade jag mig till och det fungera hyfsat.
det jag inte hunnit testa är hur konverterlåsningen ska jobba, bara på 4an eller även på 3an,
och jag måste testa vid vilken grad av gaspådrag som ska koppla ur den, den ska ju bort vid acceleration.
en tabellvisning som du pratar om vore kanon, så långt har jag inte hunnit ännu, har inte ens funderat på vilket platform jag ska ha på datorsidan eller kanske en androidplatta?
en ytterligare förenkling vore om man fick upp graferna som bilden, med en röd prick som följer aktuellt läge,
och att man kan dra i kurvorna uppåt eller neråt och lägga in brytpunkter...
har däremot fått till att visa alla mätvärden på en androidtelefon via BT, som styrboxen använder, detta för att ha koll på e.v. buggar..
intressant att du ändrade från TPS till MAP?
jag fick revidera idén om att använda MAP för växligen, det gick inte bra, det resulterade i att den växlade upp och ner mellan 1 och 2 utan att man rörde gasen,,
orsaken var att MAP värdet ändras med varvtalet vid växlingen utan att man rörde gasen, och variationen var större än den hysteres jag ville ha.
så det blev en montering av en potte på gasspjället ist, och det fungerar klockrent...
tyvärr använder jag kablarna från MAP till TPS så jag kan itne jämföra hur det ser ut nu, den KAN kanske ha varit min felaktiga tabell som var orsaken.
ang EPC så är jag väldigt försiktig med att sänka trycket, som kan resultera i slirning, nåt som kanske är svårt att märka innan det blir för varmt...
sänker bara vid absolut lägsta gas typ ingen gas allt, för att få mjukare inkoppling vid stillastående.