Sida 1 av 1

Enkel fråga för den som har svaret.

Postat: 15 februari 2005, 18:37:00
av DeeJayPA
Har ett pdf dokument på ca90 sidor men jag vill ha ut 2sidor från den filen,
så att dom 2 sidorna blir ett eget pdf dokument. någon som vet hur?

Postat: 15 februari 2005, 18:53:55
av cosmox
Vilken version acrobat har du?

Jag vill minnas att om man har den köpta versionen så lägger sig acrobaten som en skrivare
så att man kan göra PDFer av allt som går att skriva ut.
Jag vet inte om det funkar i gratis versionen dock.
Gå på Print/Select Printer/Adobe PDF
sen väljer du bara vilka sidor den ska "skriva ut" emellan.

/Hampus

Postat: 15 februari 2005, 19:04:30
av sebastiannielsen
använd den funktionen tillsammans med pdf995 , www.pdf995.com. Det är ett reklamsponstrat gratisprogram för PDF-skapning. Den dyker upp som en skrivare i windows.

Postat: 15 februari 2005, 19:11:44
av DeeJayPA
Tanx... Hadde någon pdf writer men den funkade inte så jag körde med995.

Postat: 15 februari 2005, 19:25:24
av Rymdninja
du ka juh också välja att skriva ut de 2 sidorna till en fil. Då blir det iofs en .ps fil, men det är oftast en baggis att hitta program som konvreterar från .ps till .pdf..om inte annat så kan väl acroreader läsa postscript..eller?

Postat: 15 februari 2005, 20:30:28
av DeeJayPA
problemet jag hadde var att jag skulle mejla i väg dom där 2 sidorna å de första fil typ jag fick ut var nån sån dära ps fil tror jag.. men då kunnde mottaren inte läsa filen..