omprogrammering av digital hastighetsmätare

thurbo
Inlägg: 8
Blev medlem: 20 juli 2009, 11:43:16

Re: omprogrammering av digital hastighetsmätare

Inlägg av thurbo »

Doq skrev:Jag använder en http://www.speedohealer.com för att justera hastighetsmätaren på min hoj, den kan även konvertera mph -> kph.
Speedohealer + Suzuki-I plug-n-go kit passar till din hoj.
Har kikat på en sådan också. Är det lätt att koppla in? Graderar den även om tripp-mätare och mätarställningen? Funkar det bra?
thurbo
Inlägg: 8
Blev medlem: 20 juli 2009, 11:43:16

Re: omprogrammering av digital hastighetsmätare

Inlägg av thurbo »

Glenn skrev:trist när mätaren maxar ut på ~160km/h eller liknande dock.. Klart bättre om man kan få tag i ett riktigt instrument.
ursäkta om jag inte hänger med nu, gör speedohealern att mätaren maxar ut på 160km/h?

jo 160km/h är ju inget man kör i varje dag, men är defenitivt inga problem att komma upp i, så självklart vore det ju bra om mätaren maxar ut efter topphastighet dvs 220 km/h, enligt tillverkaren.
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33841
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: omprogrammering av digital hastighetsmätare

Inlägg av Glenn »

menar mer att om mätaren är graderad i mph så är oftast de högsta siffrorna nåt i stil med 160mph, om man då konverterar utväxling alt pulståg till km/h blir ju max antal km/h just 160 också, vilket suger.

Detta är ett väldigt vanligt problem när man tar hem bilar från japan och konverterar på det sättet.
bearing
Inlägg: 11266
Blev medlem: 2 mars 2006, 01:01:45
Ort: Ängelholm

Re: omprogrammering av digital hastighetsmätare

Inlägg av bearing »

Hastigheten visas på en digital display.

När man kör på bana är hastigheten inte intressant.
thurbo skrev:Vill helst programmera om min egen eftersom mätarställningen lär ju inte stämma överens om man köper en från skrot. bl.a iom man har servicebok skrivet efter måtarställningen.
Med en apparat som ändrar pulståget kommer mätarställningen öka med 1 mile för varje kilometer.
Skriv svar