Spela upp ljud i "intern högtalare" Windows Mobile

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
karlstedt
EF Sponsor
Inlägg: 966
Blev medlem: 14 oktober 2003, 16:55:23
Ort: Lund
Kontakt:

Spela upp ljud i "intern högtalare" Windows Mobile

Inlägg av karlstedt »

Hallå. Nån som har erfarenhet av Windows mobile och waveout? Jag vill försöka spela upp ett godtyckligt ljud i den interna högtalaren. Alltså där ett "vanligt" telefonsamtal spelas upp. Än så länge lyckas jag bara spela upp ljud i den externa högtalaren. Alltså där ringsignal och musik spelas upp. Är detta på något sätt beroende av platformens drivrutiner eller sitter allt i Windows Mobile?

Har testat att öppna alla olika "waveoutdevices" efter att ha frågat platformen efter tillgängliga dylika med GetDevCaps () eller nåt i den stilen. Ljud spelas bara upp på baksidan av telefonen ändå.
Maalobs
Inlägg: 1304
Blev medlem: 3 februari 2005, 14:35:15
Ort: Stockholm

Re: Spela upp ljud i "intern högtalare" Windows Mobile

Inlägg av Maalobs »

Vad kodar du i, Embedded C++, CompactFramework eller Java?
Användarvisningsbild
karlstedt
EF Sponsor
Inlägg: 966
Blev medlem: 14 oktober 2003, 16:55:23
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Spela upp ljud i "intern högtalare" Windows Mobile

Inlägg av karlstedt »

Begåvat att inte inkludera det i första inlägget... :roll:

C++

Men alla förslag mottages. C++, C#, whatever.
Maalobs
Inlägg: 1304
Blev medlem: 3 februari 2005, 14:35:15
Ort: Stockholm

Re: Spela upp ljud i "intern högtalare" Windows Mobile

Inlägg av Maalobs »

Så du kör redan i native kod, det var nämligen det jag hade tänkt tipsa om, att göra ett minsta möjliga testprogram i native för att se om det funkar där, och sedan lista ut hur du kommer åt det i CLR eller JVM. :(
Skriv svar