Hoj, sökte runt lite på forumet men hittade inga bra tips på denna undran.
Vilket program skulle ni rekommendera för att tillverka en QFN->PDIP omvandlings layout, och som är lätt att komma igång med.
Är ute efter att göra något liknande detta :
Bara en prislapp, och inga irriterande begränsningar beroende på vad man betalar för programmet. Jag tog precis hem det och provade att placera ett par komponenter och autorouta. Känner mig redo för att köpa det direkt
Det är några grejor jag retar mig på hos Sprint-layout efter lite mer testande;
Avsaknaden av netlist-import (som det ej heller finns planer på att implementera enl tillverkaren).
Avsaknad av manuell routing. Visst kan man autorouta och sedan fippla manuellt, men att inte implementera manuell routing verkar lite udda.
Får se om jag kan komma överens med det ändå. Det var ruskigt snabbjobbat i övrigt.
jag har inte använt programmen så mycket, bara provat lite. Men det verkar som om diprace är mer lättjobbat och har mer features, eller snarare mer grundläggande funktioner. Därför känns det bättre att jobba med diptrace istället.
Vad säger ni som har erfarenhet av programmen.
I CAD väg har jag mest använt specialprogram för RF så det är en helt annan värld.
Det enda jag vet om är den tutorial som följer med. Jag har förövrigt knappt tittat i den eftersom programmet är så logiskt uppbyggt.
Det är en snubbe som håller på med att göra små videosnuttar av dom olika momenten. Troligtvis dröjer det inte så länge tills dom är klara, men eftersom det är så enkelt så tycker inte jag det behövs.
Antar att det är det som är skillnaden mellan den och eagle. Det finns många tutorials för eagle men verkar bra krångligt ändå.
Kan man använda den fullt ut innan man köper den? Vi behöver använda den på jobbet fullt ut innan vi köper den. Det går ju med eagle men man blir lätt frustrerad på den.