Hjälp med inköp av ny utrustning

vega2k

Hjälp med inköp av ny utrustning

Inlägg av vega2k »

Hej,
Har just bestämt mig för att börja "leka" lite med elektronik igen efter att haft ett uppehåll på ungefär 2 år och behöver lite hjälp med att välja och hitta utrustning som jag behöver.

Det jag i huvudsak kommer till att göra är chipa konsoler, moda olika saker till datorn(EeePC) och liknade.

Jag har en budget på runt 1500-2000 och de saker jag tror jag behöver är en Lödstation, Tensug, "Krokodilställ", Labplatta, Multimeter, kursbok + byggsats för att bli lite uppdaterad.
Kan hända att jag glömt något viktigt fyll gärna i mig då.

Så hjälp mig att inhandla allt jag behöver kravet är endast att det ska gå att inhandla i Göteborg eller över Internet(inom EU) och ligga inom min budget. Självklart är kvalité saker att föredra om det går att få inom min budget.

Tack, Mvh vega2k
Användarvisningsbild
MrMister
Kontakt:

Inlägg av MrMister »

Om du inte redan har ett, så kanske du ska lägga till ett lab nätagg på listan?
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Det mesta (kursbok?) kan du köpa genom MrMister. Han bor i LångBortIstan, men du betalar till svenskt konto, och får all hjälp på svenska. Det är bara priserna som inte är svenska. :D
vega2k

Inlägg av vega2k »

MrMister: Skulle också vara bra att ha. :)
Kan även nämna att jag har absolut noll saker just nu då jag just flyttat hem till sverige igen efter ha bott i England i två år.
Skriv svar