PS-5201-5D Dell PSU, starta hur?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Motståndaren
Kontakt:

PS-5201-5D Dell PSU, starta hur?

Inlägg av Motståndaren »

Hejhej. Jag tog av ett nätaggregat från en gammal dator för att jag behövde +-12V. Men detta nätaggregat har inte alls samma moderkortskabel enligt den nu vanliga ATX-standarden. Jag vill alltså starta aggregatet externt för att kunna utnyttja spänningarna.

Det finns den stora moderkortskabeln, vad den nu heter med lika många sladdar (20 st). Lila som alltid ska leverera +5V (vilket jag får) sitter där dock på ett annat ställe och ur den gråa får jag också +5V (är det rätt?). Ingen grön finns men blå, gul, orange och röd samt svart finns där.

Det finns dessutom en extra kontakt som ansluts till moderkortet till med 3 svarta samt 3 blå-vita kablar men den behöver jag väl inte bry mig om.

Jag behöver alltså veta vilken kabel som ska kortslutas för att aggregatet ska starta, om något känner till svaret så delge mig gärna.

Modell: PS-5201-5D 200 W
Användarvisningsbild
netrunner

Inlägg av netrunner »

Svaret finns på DELL:s sida. Dom är bra på att lägga upp information där.

Det kan dock vara så att den inte vill starta utan ett komplett DELL-moderkort med tillhörande fläktar. Kolla om den har något som "fan-data" eller "MK-sensor" i kontakten...
Användarvisningsbild
Motståndaren
Kontakt:

Inlägg av Motståndaren »

Du jag hittade svaret i arkivet på Dells forum, tack för det!
Skriv svar