Beställa mönsterkort

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
andsv345

Beställa mönsterkort

Inlägg av andsv345 »

Om man sitter med sina CAD-filer och vill göra ett mösterkort av dem, finns det någon sida där man kan beställa detta till rimligt pris..?
spaceniggah

Inlägg av spaceniggah »

http://www.olimex.com/pcb/index.html
Billigt som tusan men har enligt egen erfarenhet så lång lead time att jag avbeställde! Kan vara bra om du har lite pengar men mycket tid.

http://www.pcbtrain.co.uk
Mycket bra förtag som gör prototyper utan soldermask och printscreen för en rimlig peng. Kort leveranstid och mycket proffsigt bemötande.
Användarvisningsbild
$tiff
Kontakt:

Inlägg av $tiff »

Jag rekommenderar också Olimex till prototyper, speciellt på hobbynivå. Jag tycker inte de tar anmärkningsvärt lång tid på sig, kanske nu över sommaren, men vilken leverantör tar inte lång tid på sig denna tiden på året?
Olimex har den stora fördelen (för hobbyister) att de tar emot Eagle-filer direkt. Har man lite koll på vad man gjort så behövs alltså ingen konvertering/justering/granskning av ditt arbete innan du skickar iväg det.

Vill du ha dyrare leverantörer (alltså snabbare, inrikes och/eller för högre krav) så finns det nog några trådar som listar lessa.
Användarvisningsbild
TLovskog
EF Sponsor

Inlägg av TLovskog »

Har också använt mig av Olimex under många år. Har dock noterat på senare att man tappar bort beställningar (= vilket resulterar i leveranstider på 1 månad). Normalt är det 3-5 eller 15 dagar (beror på Line/Spacing avstånd).
Användarvisningsbild
prototypen

Inlägg av prototypen »

Hejsan

Ni kanske går över ån efter vatten så att säga, ett europakort från olimex kostar ca 580 spänn med snabb frakt (flera dagar), från cogra 650 med leverans dagen efter, och inte så många postväsenden som kan slarva bort försändelsen.

Prototypen
Användarvisningsbild
Micke_s
EF Sponsor

Inlägg av Micke_s »

prototypen: Nu vet jag inte vad din bank ger för växelkurs
33usd+6usd(frakt) + 20% = 320 kr
Din bank verkar ge 11.20 kr / dollar.
Min ger under 6.70 kr / dollar.

Edit: Räknade på vanligt brev här. Vilket inte tar så många dagar från bulgarien till sverige.
Användarvisningsbild
prototypen

Inlägg av prototypen »

Ok jag har ju mera bråttom än vanligt brev från Bulgarien, Jag räknade på 50 USD i frakt och 7 spänn för en dollar.

Från Älvängen kostar det 20 spänn över natten leverans.

Prototypen
Användarvisningsbild
Micke_s
EF Sponsor

Inlägg av Micke_s »

Beställde igår kort från olimex, de svarade inom samma dag.
Helst så ska man få iväg korten före måndag, eftersom jag tror de kör en etsrunda på måndag eller tisdag.
andsv345

Inlägg av andsv345 »

Man tackar, blir beställning från Olimex eftersom Cogra har fräckheten att gå på semester...=)
Användarvisningsbild
Micke_s
EF Sponsor

Inlägg av Micke_s »

Skickade också ordern igår, idag så fick jag PO form och har mailat tillbaka det(samma kort som innan). Så när jag är tillbaka i lund så har nog korten landat.
Skriv svar