Rack för 30st 19"-enheter.

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
Nisse
Inlägg: 908
Blev medlem: 9 juli 2006, 23:25:46
Ort: Kumla

Inlägg av Nisse »

JimmyAndersson skrev:Varje gång jag har flyttat så har jag kollat upp hur många uttag varje propp går till. Här hittade jag ett uttag som hade en egen propp. Det uttaget sitter i hallen! Sedan är det fyra uttag i vardagsrummet som delar på en propp. Mycket udda fördelat....

Så jag har dragit en lång sladd från uttaget i hallen och in i studion. Det kör jag mest analoga grejjer på. Digitala synthar och resten (förutom dator och sådant) delar på ett uttag som fanns i rummet från början. Då behöver man inte vara lika rädd för att eventuella spikar/störningar vid start av nätagg och förstärkare ska påverka annan känslig elektronik.
Är det inte viktigare att kolla så att de har olika faser? Om eller menar du servis-säkringen när du skriver "propp"?

Mvh
Nisse
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Är det inte viktigare att kolla så att de har olika faser?

Du har helt rätt. Det är precis så jag har gjort. Missade att skriva det. :)


Zeus:
"Fint chassi! Undra vem du köpt det ifrån..."

Det undrar jag också.. :D


"Kollade du vad som satt i?"

Jajjamensan, en trevlig eq. Den har fått ett nytt hem i ett annat chassi. :)



Det var som sagt länge sedan jag uppdaterade tråden. Det är massa folk som fyller år nu med någon veckas mellanrum, så jag har inte hunnit göra så mycket på ett tag.

All elektronik är klar. Nu håller jag på med den svåraste och mest tålamodskrävande delen: Gömma sladdar och putsa på smådetaljer. Därefter ska det spacklas lite igen och målas minst två gånger. Sedan är det klart. :)
Skriv svar