Jag börjar slita ut sökfunktionen i Eagle....
Jag söker en kopplingsplint som motsvarar Elfa's 48-375-06. Delning 5mm.
EAGLE: Söker kopplingsplint..
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Hittar den inte heller men det går ju att skapa egna komponenter i Eagle och det är faktiskt ganska enkelt. Välj Library och öppna exempelvis någon av kontaktbibiloteken och gå in på Packade och sedan New, och skriv in ett eget namn
. Sen är det bara placera ut paddar lite hur du vill och lägga en ram på ett av komponentprintlagren så man ser hur stor den är 
Sen sparar man och trycker på Update All under library i vanliga "rutan".

Sen sparar man och trycker på Update All under library i vanliga "rutan".
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Jag var just och testade några i con-ptr500.lbr, men jag hittade ingen med rätt mått. Men con-wago-500.lbr hade jag inte tittat i.
W237-102 verkar passa fint. Delningen stämmer. Storleken stämmer nästan också, så det får bli den.
Fritzell:
Jag testade att göra en komponent för en GSM-modul tidigare. Gick efter en guide på nätet och blev lite förvånad över hur smidigt det var. Efter några steg stod det "Save, and then you´re done". Huh? redan?

Fritzell:
Jag testade att göra en komponent för en GSM-modul tidigare. Gick efter en guide på nätet och blev lite förvånad över hur smidigt det var. Efter några steg stod det "Save, and then you´re done". Huh? redan?

- JimmyAndersson
- Kontakt:

Jag gjorde alltså samma fel igen!

GPS GPS GPS GPS GPS GPS GPS GPS GPS GPS GPS GPS
GPS GPS GPS GPS GPS GPS. Så, nu borde det sitta.

Hopplösa bokstavskombinationer....

GSM, GPS, SMS, PMS, MMS, osv... inte konstigt att man blandar ihop dem när de är så lika.