Nu åker windows ut ur min labburk !
- bengt-re
- EF Sponsor
- Kontakt:
Nu åker windows ut ur min labburk !
Nu har jag ledsat på window till labburken. Nu åker skräpet ut och Ubuntu <--EdIT in !
Senast redigerad av bengt-re 28 januari 2007, 12:38:50, redigerad totalt 1 gång.
Håller på och plockar ihop min labb-burk jag också. Har kommit till samma slutsats, inget windows där.
Hur fungerar det med t.ex. CAD och simuleringsprogram m.m, Finns det ett bra utbud av kvalitativa mjukvaror? Funderar på om man måste ha en dualboot för att fixa några grejor? vill helst slippa MS helt...
Hur fungerar det med t.ex. CAD och simuleringsprogram m.m, Finns det ett bra utbud av kvalitativa mjukvaror? Funderar på om man måste ha en dualboot för att fixa några grejor? vill helst slippa MS helt...
- bengt-re
- EF Sponsor
- Kontakt:
Ja, skall bli skönt att slippa windows. Alltid lite trist jobb att faktist ominstallera, men det är ju inte så kul att ominstallera windows heller. Nu är skivan bränd - skall bli kul att installera Ubuntu(<-EDIT), senast jag körde linux hemma så var det Fedora..
Senast redigerad av bengt-re 28 januari 2007, 12:39:18, redigerad totalt 1 gång.
Loial:
Simulering: LTSpice/SwitcherCAD III (genom Wine)
PCB: Eagle
C-kompilator för AVR: avr-gcc
Fungerar bra.
Simulering: LTSpice/SwitcherCAD III (genom Wine)
PCB: Eagle
C-kompilator för AVR: avr-gcc
Fungerar bra.
- Mizzarrogh
Go for Ubuntu!
Jag tycker det är lite trist att man måste emulera Win för att köra de flesta utvecklingsmiljöerna från tillverkaren (läs: MPLAB, AVR Studio, etc.). Jag blir ju nyfiken på om det finns några planer från deras sida att släppa direkt Linux-kompatibla produkter snart?
AVR/ARM har ju som exempel fått bra stöd via AVR-GCC och ARM-GCC, men det är väl mest tack vare de entusiastiska användarna...
Jag tycker det är lite trist att man måste emulera Win för att köra de flesta utvecklingsmiljöerna från tillverkaren (läs: MPLAB, AVR Studio, etc.). Jag blir ju nyfiken på om det finns några planer från deras sida att släppa direkt Linux-kompatibla produkter snart?
AVR/ARM har ju som exempel fått bra stöd via AVR-GCC och ARM-GCC, men det är väl mest tack vare de entusiastiska användarna...