Nema 23 Closed loop

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
SeniorLemuren

Nema 23 Closed loop

Inlägg av SeniorLemuren »

Nu har jag fått ett par MKS servo57c closed loop drivrar till min CNC fräs. Har testat på skrivbordet och de var enkelt att montera på motorn och funkar bra. Motorn går otroligt mycket tystare nu ån med de gamla drivarna. Nu låter de inte mer än en vanlig borstfri DC-motor och dessutom vet man att de går rätt.

Skall monteras på Y-skruvarna som tenderade att gå snett med tiden på grund av att det tappades steg då och då. Till slut blev det för stort vinkelfel och byrolåda uppstod.

Eftersom det var så enkelt och billigt så har jag beställt drivar till X och Z också. En mycket billig och bra lösning som jag rekommenderar till alla som kör utan kontroll.

En sak som orsakade lite extra hjärngympa var att den medföljande bandkabeln som skulle pluggas in i stället för A4988 stepper modulen var helt felmärkt så det orsakade lite huvudvärk innan det blev rätt. Som tur var så lyckades jag inte bränna drivern, det hade lätt kunnat hända om 24 Volten hamnat fel.

Om man förstorar den nedre bilden maximalt så kan man se den pyttelilla oled displayen på drivaren. :)
DSC_1572.JPG
DSC_1573.JPG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.