Kingshill power supply

DennisCA
Inlägg: 2294
Blev medlem: 13 maj 2014, 08:44:18
Ort: Finland, österbotten

Kingshill power supply

Inlägg av DennisCA »

Dök upp ett labbaggregat på en lokal sida till ett billigt pris (30€) av märket Kingshill. Söker jag på forumet här finns inte det inte nämt en enda gång.

Är det nån här som vet nånting om en Kingshill Electronic Stabilised Power Supply 18V10C?
DennisCA
Inlägg: 2294
Blev medlem: 13 maj 2014, 08:44:18
Ort: Finland, österbotten

Re: Kingshill power supply

Inlägg av DennisCA »

Bilder annars
Bild Bild

Bild
DennisCA
Inlägg: 2294
Blev medlem: 13 maj 2014, 08:44:18
Ort: Finland, österbotten

Re: Kingshill power supply

Inlägg av DennisCA »

Jag köper förmodligen denna, säljaren påstår den är i skick så jag hoppas det för jag vill använda den snarast för att hålla spridare öppna då jag ska ultraljudstvätta och backspola dom.

Det är svårt att hitta scheman och sånt för den, men på vintage radio forum verkar det finnas folk som kan dessa och jag fick lite material redan. Det verkar mest va en fråga om kondninga rsom blir dåliga med tiden. Så jag tror för 300kr + frakt är det en acceptabel risk.
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin
Inlägg: 14868
Blev medlem: 16 april 2006, 17:04:10

Re: Kingshill power supply

Inlägg av mrfrenzy »

Det funkar säkert utmärkt. Remote sense finns oftast bara på enheter av finare konstruktion.
Om det behövs någon felsökning så är det enkelt på linjära nätaggregat.
DennisCA
Inlägg: 2294
Blev medlem: 13 maj 2014, 08:44:18
Ort: Finland, österbotten

Re: Kingshill power supply

Inlägg av DennisCA »

Fick hem den idag och den verkar fungera utmärkt. Gick att driva en LED med den i CC mode utan resistor, var lite oklar om det skulle funka då den är graderad i A men på lägsta inställningarna funkade det. Känns som en gedigen grej.
Skriv svar