Hittade ett fotoresistlaminat nere i källaren som jag tänkte att man kanske skulle kunna börja lära sig att etsa med, med jag har ingenting att exponera kortet med hemma(vad jag vet). Så min fråg är, vad kan jag enklas/billigast använda för att exponera detta kort innan jag bygger en egen uv box (vilket troligen blir i början på sommaren) ?
//St
Lysrör har jag liggandes ett par så det blir och testa det nu i helgen om jag får tid : )
Kanske ska ta o bygga lådan direkt då, men vart ska man beställa lampor och liknade ifrån?? så att man får saker som fungerar, och att det inte kostar mer än det behöver?
För att framkalla det hela sedan ska man väll använda vanlig kaustiksoda? men för att etsa sedan, måste man köpa etspulver på någon elektronikafär eller går det att hitta på konsum det med?
jo, jag har kollat början på den tråden, men han gör ju som man ska göra : ) tänkte mest kolla om det fans några enkla billiga "FulLösningar". men jag ska plöja igenom hela nu och se om man blir någe klokare : )