Buggfix Plus
Aktuellt datum och tid: 08.06 2020-02-21

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Kategoriregler

• För varje tråd du vill starta här, måste du ha skrivit fyra inlägg någonstans i forumet utanför denna kategori.
• Medlem med statusen "Ny medlem" får inte starta en tråd här. Denna status blir du av med efter 30 inlägg.
• Trådens rubrik måste börja med K: S: B: för köpes, säljes, eller bytes. Samköpstrådar märks förslagsvis med Samköp:, osv.
• När köpet eller bytet är avklarat, lägg till SÅLD eller motsvarande i rubriken. Denna kan ändras genom att redigera första inlägget.
• En tråd får maximalt bumpas en gång om ingen viktig information har ändrats.
• Om bud, intresseanmälan eller annan anonym aktivitet sker dolt för andra medlemmar, skall detta ovillkorligen meddelas i tråden av trådskaparen om det påverkar övriga intressenter i affären. Exempelvis "Anonymt bud på 500 kr har givits.".

Svara på tråd  [ 60 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: 14.12 2006-04-27 
Användarvisningsbild

Jojo, som tråden lyder så har jag igen fått problem med Leon Waller på Autemashop.com ytterligare än gång till.

Förra gången jag beställde så förskottsbetalade jag, och förväntade mig att han skulle leverera mina grejer på den veckas leveranstid som han påstod sig kunna klara av. Under vecka 3 så började jag ringa och tjata på honom, fråga varför han inte hade skickat, han undvek frågan och yttrade sig flera gånger om att han skulle skicka varorna dagen efter. Ringde därefter varannan dag ungefär, och 3 av dom dagarna så hade han glömt bort att skicka. Varorna kom efter lite mer än en månad, och då fattades även en utav de produkter jag hade beställt.

Efter den gången så skickade jag ett riktigt långt klagomail, och nämnde flera saker som hade tagigts upp tidigare här på forumet, om kundkontakt och utlovade leveranstider osv. Han skickade ett svar och tackade för kritiken.

Eftersom att Autemashop är riktigt billiga på att frakta saker via brev, dvs, 11kr för 100g eller något sånt, samt att man slipper postförskottet om man förskottsbetalar, så bestmde jag mig för att beställa några Analoga lysdiodsdrivare, även dessa från Autemashop, i hopp om att han hade tagigt åt sig LITE av den kritik jag tidigare hade givit honom.

För 3 veckor sedan så utlovade han 1 veckas leveranstid på dessa produkter, och har ännu inte fått dom. Han svarar inte på mail, han svarar inte i telefon. Är någon som vet vad som har hänt med karln, eller någon som har samma problem? :p

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14.39 2006-04-27 
EF Sponsor
Användarvisningsbild

Ajajaj... inte roligt. Hmm ska man beställa från Autema bör man alltså inte förskottsbetala...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 17.45 2006-04-27 
EF Sponsor
Användarvisningsbild

Kanske helt enkelt strunta i att beställa.

Referens:Beställde från ELFA 29:- frakten (med kort) i tisdags, idag gick jag till brevlådan och såklart hade det kommit. Funderade liksom inte ens på att det _INTE_ skulle komma.

Oftast får man vad man betalar för. Autemashop kan fetglömma mig som kund. Då kvittar det nästan om elfa/annan är 50% dyrare beställer man så vill man ju ha grejjorna igår helst och absolut inte om 1 månad.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18.56 2006-04-27 
Användarvisningsbild

Har skrivit det förr men gör det igen - jag handlar inte heller av Autema längre. Trasiga prylar (sprucket etui till kretskortsborrar - såg begagnat ut) och lång leveranstid - fick också ringa och fråga var tusan prylarna var.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23.16 2006-04-27 
EF Sponsor
Användarvisningsbild

> Trasiga prylar (sprucket etui till kretskortsborrar - såg begagnat ut) och lång leveranstid

Lite OT kanske, men dessa borr kan du få "över natten"... 8) 8)

http://www.tradera.com/auction/aid_27249613

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22.26 2006-04-29 
Användarvisningsbild

Mjo, får nog bli Elfa framöver, nog värt dom där extra kronorna - Men trodde att frakten var dyrare en 25kr (med brev), så får bli därifrån nästa gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10.54 2006-05-07 
Användarvisningsbild

Kontaktade polisen via email här om dagen och frågade vad jag skulle göra åt en sådan här sak, och dom föreslog att jag skulle kontakta lokalpolisen och göra en anmälan, och sedan uppge vilket kontonummer jag har betalat in pengarna på. Ärendet skulle då skickas vidare till den polis som sköter hans ort osv. Dom sa dock inte vad följderna skulle bli, men värt ett försök.

För alla er som kanske har betalat in till Autemashop och fortfarande inte har hört ett knyst av denna Leon, så kan ju en anmälan vara en idé.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11.16 2006-05-07 
Användarvisningsbild

Urk.. Vet iallafall vart man inte ska beställa saker ifrån då :( Har han lovat dig varor inom en viss tid som du betalat för är ju en anmälan helt på sin plats. Speciellt om han inte ens svarar på mail etc..

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12.54 2006-05-07 
Användarvisningsbild

Dax att hota med polisanmälan.
Eller skicka krav på återbetalning, får du inte pengarna direkt så hota med kronofogden.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 00.33 2006-05-08 
Admin
Användarvisningsbild

Är det ingen som bor i Lundtrakten som kan åka dit och ta reda på vad det är för fåne. Han är skyldig mig en massa grejer som han har förhalat läääänge.
Får jag inte mina grejer snart så kommer jag lägga ett par dagar av semestern för att åka ner och plocka ihop prylar för ett värde av vad jag anser att ca 100mil och tid kostar.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13.20 2006-05-12 
Användarvisningsbild

Så, har polisanmält honom nu i varje fall, så får vi se vad som händer

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21.21 2006-05-15 
Admin
Användarvisningsbild

Håll oss uppdaterade.

Funkar det bra så kommer jag med en anmälan också.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18.38 2006-05-16 

@sodjan

Såg dina borrar på tradera och funderar på om jag skulle köpa ett paket av dig, är de begagnade eller ?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 19.02 2006-05-16 
EF Sponsor
Användarvisningsbild

Förväntas det att *alla* läser *alla* trådar ???

Skicka gärna personliga meddelanden som "personliga meddelanden".

Alla borren är "begagnade", men 0.8 borren är "omslipade".
Jag tror att även 1.0 är omslipade, 0.6 är jag mer osäker på...

Om du inte har stora CNC maskiner och bra mikroskop för
avsyning så kommer du i alla fall inte att märka någon skillnad.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 19.03 2006-05-16 

Sorry ,

Tänkte på det efteråt ..

Tack för infon ...

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd  [ 60 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme