SMD till DIP

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Pucco
Inlägg: 880
Blev medlem: 11 december 2006, 14:48:08
Ort: Linköping

Re: SMD till DIP

Inlägg av Pucco »

sodjan skrev: 19 december 2023, 23:53:31 Jag tycker att det är enklare att mäta avståndet mellan ben 1 och 12 ...
Första benets vänsterkant ligger på mikroskopskalans värde -5,000 mm och tolfte benets vänsterkant ligger på +2,00 mm vilket nästan exakt motsvarar 11*0,635= 6,985 mm. Tolfte benets högerkant ligger ungefär på +2,15 mm vilket är 11*0,65 mm. Detta stämmer om mikroskopets påläggning av skalan är korrekt. Jag vet inte om skalan bara är rätt i fokusplanet och avviker annars. Fokus verkar ligga en bit ovanför benens fötter.
Vilket som.. det fungerar med båda varianterna om padarna på modulen är 0,3 mm så man får hela foten inne på paden.

Sedan har jag aldrig sett tillverkarloggan på kapseln, uppåthake, nedåthake och en punkt. Svårt att hitta data på den.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45304
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: SMD till DIP

Inlägg av TomasL »

inte svårt att hitta data, andra träffen om man söker på HC4514, tillverkaren är nexperia
https://assets.nexperia.com/documents/d ... CT4514.pdf
Pucco
Inlägg: 880
Blev medlem: 11 december 2006, 14:48:08
Ort: Linköping

Re: SMD till DIP

Inlägg av Pucco »

Ooops.. får pudla lite. Det var 4 år sedan jag slutade jobba så kan ha tappat lite överblick av marknaden.
Du har rätt TomasL. Jag tittade i databladet men logan saknades och kapselbeteckningen stämde inte (TSSOP = PW enligt Nexperia)
Användarvisningsbild
rvl
Inlägg: 5814
Blev medlem: 5 april 2016, 14:58:53
Ort: Helsingfors

Re: SMD till DIP

Inlägg av rvl »

Sökte kanske dåligt, men fick inte syn på nån package markings eller liknande bara ordering information.
Här finns i alla fall rekommenderat kortmönster, som kanske kan behöva "breddas" litet om man vill handlöda.
https://assets.nexperia.com/documents/p ... T355-1.pdf
Skriv svar