En spec typ av Tesla coil.

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
Malmute
Bannad
Inlägg: 29
Blev medlem: 5 augusti 2023, 17:05:15

Re: En spec typ av Tesla coil.

Inlägg av Malmute »

danei skrev: 9 augusti 2023, 22:31:31 Jag håller med. Du är inte klok.

Om du är intresserad och inte bara trollar så kan du titta på dessa länkar.



https://interestingengineering.com/cult ... -believing

Ha, Ha, Seriösa dokumentäre skrev jag. Och så youtube ja tjena.
Malmute
Bannad
Inlägg: 29
Blev medlem: 5 augusti 2023, 17:05:15

Re: En spec typ av Tesla coil.

Inlägg av Malmute »

Malmute skrev: 9 augusti 2023, 22:15:43 Så många debunkers här. Undrar varför? Världen hade varit helt annorlunda om inte J P Morgan stoppat Tesla när han fattade att med Teslas Energisystem så fick typ alla tillgång till fri Energi.Så han fattade de kan jag ju inte ta betalt för.

Kommer inte ihåg exakt hur han stoppade NT men tror det handlade om investering i hans projekt som han drog tillbaka.

Finns Seriösa dokumentär filmer om detta, och filmarna har inte något intresse varken ekonomiskt eller debunking.

Men något som jag tycker är intressant, NT påstod att han fick sina ider utifrån! allstå skickade till sig och inte via FTP.

Och samtidigt var det flera innovatörer som fick samma ider samtidigt på flera olika platser i världen. Det finns dokumenterat.

Och jag vet till 100% var iderna / sändningar kommer ifrån, har själv upplevt något liknade och det var före jag förstog varifrån.

Sen hade jag blivit bjuden på en unik svampstuvning enl kocken. Men hon "min ena dotter" förnekar att det var psykiadeliska svampar så jag tror henne.

Iden jag fick! bara tänkte hur stänger man av internet. Och fick svaret direkt som jag komm på det själv, men så har aldrig typ innovationer kommit till mig förut.

Börjar som en tanke, som jag sedan vidareutvecklar genom att skaffa så mycket info som finns om ämnet. Men detta var så klockrent och genomförbart med ganska

lite hårdvara i förhållade till storleken av projektet, Folk jag pratat med som vet hur Internet funkar, säger typ du är fan inte klok.

Sen måste jag ju påpeka att jag aldrig tänkt tanken att genomföra el skaffa lite hårdvara och köra en mini shutdown, typ en liten stad el liknade.

Det beror på att det är inte bara att starta om igen. Man får helt enkelt byta all fiberoptik eftersom den gamla är värdelös. Nu kanske jag sagt lite för mycket så nån

annan tror sig kunna komma på lösningen. Men det tror jag inte, om nu inte någon fått samma ide skickad till sig samtidigt. :kortis:
Tillägg:Det var som en religiös upplevelse tror jag. Är inte religiös, tror inte på sagor. Sen var idéerna kommer i från så hade alla här fått frispel om jag sagt det. Men det kan en Gymnasie elev räkna ut om hen hade fått typ lite fakta. Och nästa alla här då att vad jag tror är källan kan stämma. Jag kan nämna en stor ledtråd. Pink Floyd.
danei
EF Sponsor
Inlägg: 26423
Blev medlem: 2 juni 2003, 14:21:34
Ort: Östergötland
Kontakt:

Re: En spec typ av Tesla coil.

Inlägg av danei »

Jo, uppenbarligen tror du på sagor.
Youtube innehåller både ren skit och bra information.
Jag ser den där kanaken som tämligen seriös. Du får gärna peka på brister i klippen om du tycker att de innehåller felaktigheter.
Användarvisningsbild
Gastone
Inlägg: 49
Blev medlem: 23 maj 2009, 15:20:57
Ort: Y-town
Kontakt:

Re: En spec typ av Tesla coil.

Inlägg av Gastone »

HUGGBÄVERN skrev: 6 augusti 2023, 18:13:57
Malmute skrev: 6 augusti 2023, 17:49:45
HUGGBÄVERN skrev: 5 augusti 2023, 22:05:09 Har du en länk till en bättre beskrivning? Det som jag inte köper är att man för ut dubbla effekten, vilket strider mot ett otal fysikaliska lagar.
Vet samma som Faraday myntade och som fortfarande används på universitet, MAN KAN INTE FÅ UT MER ENERGI ÄNN MAN PUTTAR IN
Vilket inte är sant och jag tror att flertalet som kanske läser detta har en sån pryl hemma!
Citation needed, dvs visa på en vetenskaplig faktakälla som visar på att ett system kan skapa mer energi än som förs in, för nu är du inne på ett område där INGEN vetenskap i världen stöder ett sådant påstående.

The first law of thermodynamics states that energy cannot be created or destroyed, only converted from one form to another. For example, kinetic energy may be converted into thermal energy, or potential energy may be converted into kinetic energy. Energy is never "lost"—it is transferred or converted in some way.
Tja, en värmepump torde ju falla under den kategorin.
danei
EF Sponsor
Inlägg: 26423
Blev medlem: 2 juni 2003, 14:21:34
Ort: Östergötland
Kontakt:

Re: En spec typ av Tesla coil.

Inlägg av danei »

Nej, den tar in exakt lika mycket energi som den spottar ut.
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32788
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Re: En spec typ av Tesla coil.

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Vi kan grovt dela upp värmemaskiner i två kategorier:

Maskiner där man utnyttjar temperaturskillnader för att få ut arbete. Bland sådana maskiner hittar vi bensinmotorer, stirlingmotorer, gasturbiner, ångmaskiner ….

T1 (container med temperaturen T1, där T1>T2)
|
|—-> arbete tas ut när värme flyttas från T1 till T2.
|
V
T2

Maskiner där tillfört arbete flyttar värme från en container till en annan, typ kylskåp, luftkonditionering …

T1 (container med temperaturen T1, där T1>T2
^
|
|——< arbete (flyttar värme från T2 till T1)
|
T2

Fysikens lagar förbjuder/omöjliggör att de olika apparaterna kan kopplas samman och att mer arbete plockas ut än som plockas in. Likaså att arbete tas direkt ut ur en container.
Pedalosaurus
Inlägg: 455
Blev medlem: 29 april 2016, 21:44:12

Re: En spec typ av Tesla coil.

Inlägg av Pedalosaurus »

Ledtråd Pink Floyd: ”The lunatic is in my head” från låten ”Brain damage”. Jag tror hela tråden är ett skojeri….
E Kafeman
Inlägg: 3260
Blev medlem: 29 april 2012, 18:06:22

Re: En spec typ av Tesla coil.

Inlägg av E Kafeman »

Nej det är nog inget oseriöst. Många tar det på stort allvar. Vi har alla våra stunder av religiös insikt att stora sanningar göms för oss av överstaten, mystiska ordenssällskap och korsriddare.
NT.jpg

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Pedalosaurus
Inlägg: 455
Blev medlem: 29 april 2016, 21:44:12

Re: En spec typ av Tesla coil.

Inlägg av Pedalosaurus »

I så fall är det ju beklagligt. Och inga logiska argument fungerar heller.

Om videon: Den gamla godingen!
Skriv svar