Kondensatorer, är RND Components nåt att ha?

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Inlägg: 30019
Blev medlem: 6 september 2003, 13:32:07
Ort: MadLand (Enköping)
Kontakt:

Kondensatorer, är RND Components nåt att ha?

Inlägg av MadModder »

Ska köpa några elektrolytkondensatorer, och Elfa har ju av sitt eget (Distrelecs) märke RND components till ganska fördelaktiga priser.
Men frågan är om de kör med samma metod som t.ex RS Components där RS Pro-serien i själva verket är Jackcon LHK som är billigt skräp.
TME säljer ju välkända Nichicon för nästan samma pris och det låter mer lockande måste jag säga.

Jag har en hel uppsättning med Jamicon ligger som jag köpte på kjell&co för länge sen, men jag har slängt många av dem då flera svällde upp av sig själva helt oanvända så det skräpet vill jag inte använda till annat än experiment. :lol:
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin
Inlägg: 14868
Blev medlem: 16 april 2006, 17:04:10

Re: Kondensatorer, är RND Components nåt att ha?

Inlägg av mrfrenzy »

RS har nu köpt Elfa så räkna med att dessa två märken kan blanda fabriker fritt...
gkar
Inlägg: 1454
Blev medlem: 31 oktober 2011, 15:28:29
Ort: Linköping

Re: Kondensatorer, är RND Components nåt att ha?

Inlägg av gkar »

Vi brukar säga att RND står för random, du får något och har ingen aning om vad. Vid nästa beställning kanske du får något annat? Är pris viktigare än att veta funktion så är det rätt val.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Inlägg: 30019
Blev medlem: 6 september 2003, 13:32:07
Ort: MadLand (Enköping)
Kontakt:

Re: Kondensatorer, är RND Components nåt att ha?

Inlägg av MadModder »

Ja jo det är så jag tänker. Bäst att hålla sig borta från det. Har nog av random shit i lådorna. :lol:
Skriv svar