Elsäkerhetsvekket om LADDBOXAR

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
breflabb
Inlägg: 3522
Blev medlem: 8 oktober 2014, 17:00:54
Ort: 59.466579, 16.506872

Elsäkerhetsvekket om LADDBOXAR

Inlägg av breflabb »

Micke_71
Inlägg: 947
Blev medlem: 18 september 2004, 22:47:23

Re: Elsäkerhetsvekket om LADDBOXAR

Inlägg av Micke_71 »

Det enda det visar hur trögtänkta svenska myndigheter är. De uppfyller kraven fast med modernare teknik så det blir inte godkänt.

Det låter som om tiden när jag drog polisen med RPS jurister inför kammarrätten o piskade upp dom rejält i en vapenfråga. Nordens största arrangör av FT tävlingar med luftvapen. Och fick inte licens på ett tävlingsvapen med 40joule energi medans jag har studsare med 4000joule energi, hagelgevär, då även en AK4b och förvararade nyckeln till patronläget låset hemma. Luftgeväret kunde ju vara farligt…..

Om det finns ett krav på en viss säkerhet, visa att man uppfyller det. Gnäll inte på hur man gör det. En jordfelsbrytare eller stop för DC kan ske på olika sätt. Jag har sett så jävla många löjliga krav o kopplat ur lika många i maskiner som gör det omöjligt. O jag är inte den enda.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45264
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: Elsäkerhetsvekket om LADDBOXAR

Inlägg av TomasL »

Samtidigt är det ju så att om man äger att man uppfyller kraven i en specifik standard och hänvisar dit, och när man då testar mot denna standard, så får man icke godkänt, så är det ju knappast fel på myndigheten utan snarare tillverkaren som är inkompetent.
Användarvisningsbild
Mickecarlsson
EF Sponsor
Inlägg: 3819
Blev medlem: 15 april 2017, 18:06:15
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Elsäkerhetsvekket om LADDBOXAR

Inlägg av Mickecarlsson »

Finns redan tråd om detta: viewtopic.php?t=107098
Låst