Montagelyft för däck
Re: Montagelyft för däck
Jag trodde 4k pratade om pinnen som brukade sitta på skruven som höll bromsskivan
Re: Montagelyft för däck
Det ä ju det, det handlar om, du skruvar i en ca 100 mm lång pinne i ett av hålen för hjulskruvarna, hänger på hjulet, iom att du har ett hål rätt, är det enkelt att få de andra hålen korrekta utan problem,, du drar i de övriga skruvarna, gängar loss pinnen drar i den sist skruven, momentdrar och du är klrar.
Re: Montagelyft för däck
Jag tror att han menar de småskruvar som håller skivan på en del bilar.
Då måste man ha fälgar med motsvarande hål.
Då måste man ha fälgar med motsvarande hål.
Re: Montagelyft för däck
Om skivan är försedd med styrtapp, så måste naturligtvis fäljen vara avsedd för detta.
Vanligast är väl att skivan sitter med försänkta skruv.
På min TC kläms skivan bara fast mellan fäljen och navet, så det är inte helt ovanligt att det kommer skit emellan, och då vibrerar det när man bromsar.
Vanligast är väl att skivan sitter med försänkta skruv.
På min TC kläms skivan bara fast mellan fäljen och navet, så det är inte helt ovanligt att det kommer skit emellan, och då vibrerar det när man bromsar.