Var kan man beställa komponenter/kontaktdon med snabba leveranser?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
ConnyK
Inlägg: 186
Blev medlem: 26 januari 2009, 18:21:10

Var kan man beställa komponenter/kontaktdon med snabba leveranser?

Inlägg av ConnyK »

Det verkar vara svårt att få prylar som finns på lager när man beställer dom från en helg till nästa helg.
Oftast kommer jag på saker under helgen som man saknar i braåha lagret och vill ha dom till nästa helg.

Beställde från Swechtrading i söndags men det har inte gått iväg än.
Beställde som backup från Electrokit som brukar vara ett säkert kort i tisdags förmiddag men de har inte skickat än.

Beställer man från Elfa så brukar jag få jaga transportören som inte ger möjlighet att få det till utlämningsställe och de har inte lust att åka ut i obygden och leverera det.

Vad finns det för ställe man beställa från och vara säker på att man får det till helgen när det gäller komponenter/kontakter nu för tiden?
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin
Inlägg: 10642
Blev medlem: 26 maj 2003, 15:59:27
Ort: Solna

Re: Var kan man beställa komponenter/kontaktdon med snabba leveranser?

Inlägg av GeekJoan »

RS brukar vara snabba. Har beställt grejer några gånger senaste månaden och det brukar komma inom 1-3 dagar. https://se.rs-online.com/web/
nifelheim
Den första
Inlägg: 2318
Blev medlem: 27 mars 2008, 22:31:16
Ort: stockholm

Re: Var kan man beställa komponenter/kontaktdon med snabba leveranser?

Inlägg av nifelheim »

beställde från tme.eu i tisdags kväll, paketet kom igår.
:)
Användarvisningsbild
Henry
Inlägg: 23588
Blev medlem: 20 april 2005, 02:52:47
Ort: Lund

Re: Var kan man beställa komponenter/kontaktdon med snabba leveranser?

Inlägg av Henry »

Kan starkt rek tme.eu, dom skickar snabbt och med DHL express om jag inte minns fel och kommer således snabbt och har för mig då normalt även hem i brevlådan.

Annars är ju digikey ett rätt säkert kort tycker jag. Beställer man något på en måndag förmiddag så har du det senast på fredagen, kan även få det på fre om man beställer på en tisdag kväll. Just nu har dom dock fullt upp så bäst med måndagen i så fall eller förstås tidigast möjligt.
Senast redigerad av Henry 29 september 2022, 21:32:06, redigerad totalt 1 gång.
ConnyK
Inlägg: 186
Blev medlem: 26 januari 2009, 18:21:10

Re: Var kan man beställa komponenter/kontaktdon med snabba leveranser?

Inlägg av ConnyK »

Tack GeekJoan, nifelheim och Henry för tipsen.
Då har jag tre ställen som är extremt välsorterade med snabba leveranser.
TME har jag beställt från förut och de har bra priser, bra att de fortfarande är snabba. Har för mig att jag fick vänta förra gången men det var nog något klassades som "brandfarligt" (inte aktuellt denna gång)
Skall titta på RS sortimentet och digikey (Beställde från Digikey för många år sedan och har jag för mig tog lång tid)
Användarvisningsbild
AndLi
Inlägg: 17050
Blev medlem: 11 februari 2004, 18:17:59
Ort: Knivsta
Kontakt:

Re: Var kan man beställa komponenter/kontaktdon med snabba leveranser?

Inlägg av AndLi »

2 dagar brukar vara standard till företagsadresser med digikey, de är sjukt snabba.
Användarvisningsbild
Henry
Inlägg: 23588
Blev medlem: 20 april 2005, 02:52:47
Ort: Lund

Re: Var kan man beställa komponenter/kontaktdon med snabba leveranser?

Inlägg av Henry »

Ja är det företag så som sagt 2 dagar, blev lite förvånad första gången; beställde sent på mån fick det ons förmiddag.
ConnyK
Inlägg: 186
Blev medlem: 26 januari 2009, 18:21:10

Re: Var kan man beställa komponenter/kontaktdon med snabba leveranser?

Inlägg av ConnyK »

Det är som privatperson som jag skall ha det till.
Problemet jag brukar ha är att dom skall ha utkörning till mig i obygden = jag får vänta upp till 2veckor tills dom skall till dom trakterna.
Sen brukar dom av ogrundlig anledning spärra att det går att omdirigera det till utlämningsställe i stan (där jag jobbar).
Det hjälper inte ens att lägga det i adressen att jag önskar få det till utlämningsställe i stan.

Hmm kanske skall skicka det jobbet, skall kolla om det är OK.

Uppdatering 2022-09-30:
Drog iväg en beställning till RS ikväll, skall bli kul och se från vilken jag får snabbast.
GalFisk
Inlägg: 304
Blev medlem: 11 mars 2006, 23:53:11
Ort: Horndal

Re: Var kan man beställa komponenter/kontaktdon med snabba leveranser?

Inlägg av GalFisk »

Jag beställde från RS här om dagen, och de skickade med UPS, som ville komma hem med paketet när jag inte var där, och deras närmaste ombud var 7 mil bort. Jag fick ringa UPS och be om leverans till mig på jobbet istället, vilket de ordnade smidigt.
RS hade ingen info på hemsidan om fraktsätt eller fraktbolag, utan det fick jag flrdt veta när de skickade spårningsinfo.
ConnyK
Inlägg: 186
Blev medlem: 26 januari 2009, 18:21:10

Re: Var kan man beställa komponenter/kontaktdon med snabba leveranser?

Inlägg av ConnyK »

Denna gången tog jag det säkra för det osäkra och skickade till jobbet istället.
Det jag beställde från RS i helgen kom igår tisdag kl 14:00 i två paket och ett av dom kom från UK, de var snabba :D
Skriv svar