Så länge det inte sitter någon form av styrelektronik eller liknande som drar en ström bör det inte dra någon nej.
Ströbrytaren har ju till uppgifta att jsu bryta strömmen.
En gammal bergsprängare (tänker 80 tal) så drar dessa en litern ström ja iom att det ofta sitter en transformator på dessa, dess primärspole har ett motstång som är i
relation till frekvensen och en DC resistans. OM INTE brytare bryter före transformatorn, då flyter ingen ström och man får anta att så är fallet på dem.
Alltså ingen ström flyter då den r av stängd, men vissa kan ju spela kassettband när de är " avstängda". så ja...
Varför jag undrar är att jag flyttat från uppsagd lgh(aug ut) och kontraktet dvs elräkn kommer ju varje månad men juli månad var jag inte ens inne i lgh och allt var avstängt men blev debiterad 90 kWh?
Var där idag och kollade,,kyl frys av rengjorda och klara sen nästan 2 mån.fläkt spis allt av,, elementen på 0.handukstork badrum aldrig använt ingen golvvärme på toan.all fast belysning av....skumt
Lgh är tömd sen länge,,tänkte ha lite musik till fönsterputsning och dammsuga torka golv nu innan bes 31/8.
Som jag sa kyl frys städade avstängda med dörrarna på glänt sen halva juni.finns elmätare där kan jag ju notera imorgon och kolla på tisdag "bra tips" kollade särskilt på räkn att det gällde juli månad eftersom jag ju inget anv och 90 debiteras.
AndLi skrev: ↑14 augusti 2022, 15:30:21
Lägg upp elräkningen här i sin helhet så ska vi säkert hitta vad som hänt.
Är det debiterar på verklig förbrukning och inte bara prognos?
Juni månads räkn och då var jag bara där och städade dvs allt blev avstängt under första halvan av juni sen gick jag till bostadsbolaget och sa att jag har golv och fönster kvar så vill ni ändra datum för hyresledig till 1/7 går det bra,,men så gör vi inte blev svaret då sa jag bara "då får den stå så då" och gick.Men elräkningen reagerade jag på ang juni också eftersom jag bara var där och städade vilket det 30kWh som skiljer månaderna kan stämma ju.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Evapeva64 14 augusti 2022, 16:21:41, redigerad totalt 1 gång.