Få ProbeCloud i UCCNC att "fungera"

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
John Eriksson
Inlägg: 474
Blev medlem: 30 december 2006, 22:53:06
Ort: Bollnäs

Få ProbeCloud i UCCNC att "fungera"

Inlägg av John Eriksson »

Hej på Er alla.

Har laddat hem en plugin till UCCNC som heter ProbeCloud. Denna plugin skall som jag har fattat kunna användas för att "scanna" in någon existerande pryl. i form av ett antal punkter. Jag kopierade denna plugin till plugin mappen i UCCNC, och har försökt köra den mot en liten stålbit. Jag skulle vilja att proben går runt stålbiten i X och Y och probar mot stålbiten i X och Y axlarna med vald distans. Och helst att det sedan går att ladda in dessa punkter i ett cadprogram och göra en part. Men jag får det inte att fungera så. Verkar som att denna plugin bara kan proba i Z axel. för de enda försök till probning görs i Z men det blir bara en enda punkt.

Är det någon som har erfarenhet av denna plugin. Hur gör man för att få den att proba. Måste man välja vilken typ av probning som skall göras i Probe menyn i UCCNC. Skall man ställa in något i Digitize menyn i UCCNC. Kort sagt hur gör man.

Mvh John Eriksson i Bollnäs.
Användarvisningsbild
Mickecarlsson
EF Sponsor
Inlägg: 3820
Blev medlem: 15 april 2017, 18:06:15
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Få ProbeCloud i UCCNC att "fungera"

Inlägg av Mickecarlsson »

Om jag inte har fel för mig så har ProbeCloud ersatts av ProbeIt: http://cncdrive.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=2385
Skriv svar