Hjälp hitta ny transistor

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Zrognak
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 juni 2022, 12:59:28

Hjälp hitta ny transistor

Inlägg av Zrognak »

Kortsluten var hittar jag en ny?
20220619_215126.jpg
Den har suttit i en strong 206 dental micromotor, reglering av rpm på motorn fungerade ej få den var fast i max rpm när jag trampade på pedalen eller när jag försökte reglrra hastigheten via potentiometern. Felsökte och hittade att denna var kortsluten.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
hcb
Moderator
Inlägg: 5754
Blev medlem: 23 februari 2007, 21:44:50
Skype: hcbecker
Ort: Lystrup / Uppsala
Kontakt:

Re: Hjälp hitta ny transistor

Inlägg av hcb »

Hej och välkommen!

2SD1047 finns hos alla stora. Jag har hittat den hos farnell, mouser, digikey och TME. Att välja överlåter jag åt dig.
Du kan också slänga ut en förfrågan i komponentakuttråden. 140 V, 25 A NPN i TO3P-kapsel ser det ut att vara. (Möjligen får du inte göra det med bara 1 inlägg, men rapportera ditt ursprungliga inlägg så fixar en moderator det.)

Edit: har man inte behörighet att posta i köp/sälj _ser_ man över huvud taget inte kategorin. Det borde jag vetat men gjorde inte.
Zrognak
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 juni 2022, 12:59:28

Re: Hjälp hitta ny transistor

Inlägg av Zrognak »

Tack så mycket, har beställt några nu. Återkommer med resultat sen, förhoppningsvis om de int är nå mer fel på den vilket jag ej tror då allt annat fungerar. Tack och ha de gott.
Användarvisningsbild
hcb
Moderator
Inlägg: 5754
Blev medlem: 23 februari 2007, 21:44:50
Skype: hcbecker
Ort: Lystrup / Uppsala
Kontakt:

Re: Hjälp hitta ny transistor

Inlägg av hcb »

Bra!
Återkoppla gärna och berätta mer om vad det är du lagar. Bilder uppskattas här på forumet.
Skriv svar