Mina helgprojekt.

Berätta om dina pågående projekt.
Bobbox
Inlägg: 653
Blev medlem: 17 april 2004, 01:23:00
Ort: Orust

Mina helgprojekt.

Inlägg av Bobbox »

Den här helgen fick jag lite tid över för lite underhåll och förbättringar i verkstaden.
Första projektet var att sätta DRO på min lille Sieg X3, den har legat bredvid fräsen medans jag vevade på rattarna och räknade.
IMG_4223.JPG
IMG_4224.JPG
IMG_4225.JPG
Z är fortfarande kvar att montera men där tänkte jag att jag skulle gjuta några fästen.

Jag har letat efter nån liten bordsfräs som inte lät som en stucken gris (Kinamotorer) men inte hittat nån.
Så när frun körde slut på Biltemabandsågen, den hade stått ute hela vintern under skydd men rosten tog den nog, tog jag bordet och lite linjaler från den.
Svetsade ihop ett stativ som jag sen pulverlackade och fick användning av min stora ugn för andra gången.
Jag behövde göra ett lite fäste och velade lite emellan att fräsa fram det eller gjuta det, det blev gjuta för det är skoj.
Resultatet blev en bordsfräs som man inte behöver hörselskydd på när man använder den, fräsen var en Metabo.
IMG_4207.JPG
IMG_4208.JPG
IMG_4209.JPG
IMG_4210.JPG
IMG_4212.JPG
IMG_4214.JPG
IMG_4217.JPG
IMG_4218.JPG
IMG_4219.JPG
IMG_4220.JPG
Många bilder blev det.
Sen tog gasen slut till Mig:en så bänkpelarborrens stativ blev nästan klart och vi kom på att bilarna behövde sommardäck.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Mizzarrogh
Inlägg: 20344
Blev medlem: 10 september 2006, 12:32:49
Ort: Somewhere over the rainbow... (Hälsingeskogen)

Re: Mina helgprojekt.

Inlägg av Mizzarrogh »

Snyggt! Kul att vi är fler härinne som håller på med rödsandsgjutningar. :)
Trevligt med ett riktigt fräsbord, det har jag också insett, framför allt vid figurfräsning tycker jag.
Skriv svar