Försöker att inte spamma tråden med "onödigt" men
detaljerna kan komma andra till glädje.
Idag har jag sprayat både skärmar och reflexerna med s-vatten, det gick lite lättare än vanligt.
Rundade ytor är svårare att få fäste på, men jag tittar till avdunstningen och trycker ut bubblor.
Lär nog ta hela dagen att få det perfekt, men jag har tid på mig.
Det svåra blir förmodligen att borra hålen genom reflex och skärm utan att
tvinna dekalplasten.
Har den inte fäst ordentligt så får 5 mm borren inget motstånd ,så jag låter det torka ett par dar.
Sen ska hålen markeras ut, förmodligen med en syl eller liknande. Ja, jag är lite för ambitiös nu.
Mäter jag fel fel eller stressar fram något så får jag göra om, och det vill jag helst slippa göra.
Även lysdioderna kommer att monteras lodrätt, jag hoppas på ett felfritt och plant slutresultat.
Med lite tur så har jag rätt i min teori om att lysdioderna kommer att aktivera lite av reflexytan.
Måttbeställde (5x10cm) reflexfolien för detta projekt på
https://www.paxlux.se/
Har köpt samma material av Paxlux tidigare, och detta är grejor som inte släpper i första taget.
Den gången var det runda "dots" som jag kallar det, storlek mellan 5-15 cm om jag minns rätt.
Monterade en 15mm på en av kommunens lyktstolpar för att testa heljuset på min bil, år 2015.
Den sitter kvar där än, utan att ha blekts till oduglig.
ps: CRC burken på bordet kommer att bli Testobjekt, innan borrningen ska göras på skärmarna.
Jag tror att denna lodräta montering av reflex med 3 led kommer att bli bra för att visa
bredden.
Fordonsbredden menar jag, köpte samtidigt både vita och gul/orange reflexer, 10 av varje färg.
Det får inte bli för mycket bling, men på rätt ställe kommer reflexer att bli bra, och trafiksäkert.
(Arduino Uno kom idag, så jag får leka med den under tiden reflexerna torkar och blir bubbelfria)
Men först, får jag tydligen Googla på
drivrutiner för Windows 7 Ultimate. Nybörjaren börjar idag

.