Projekt: Göra om labb-platsen
kör för allt i världen med 4mm överallt, värdelöst med olika sorters kontakter kontakter
kjell & co har relativt billiga 4mm hylsor 29kr för 10 st, kvalitet därefter
köpte sådanna för att ha till dom digitala in och utgångarna till adkortet vi håller på med
personligen så föredrer jag att inte ha något inbyggt i bänkar, myyycket jobbigt om man kommer på att man behöver sakerna på ett annat ställe, eller bara vill flytta om så det passar bättre
kjell & co har relativt billiga 4mm hylsor 29kr för 10 st, kvalitet därefter
köpte sådanna för att ha till dom digitala in och utgångarna till adkortet vi håller på med
personligen så föredrer jag att inte ha något inbyggt i bänkar, myyycket jobbigt om man kommer på att man behöver sakerna på ett annat ställe, eller bara vill flytta om så det passar bättre
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Hm, sant. Då kör jag med 4mm överallt, så slipper jag tänka mer på det.
Varje "enhet" kommer att vara flyttbar. Behöver bara lossa 4st skruvar och så kan de stå för sig självt, om det skulle behövas.
Tack för tipset om Kjell! Då köper jag också därifrån så vi har samma ..eh standard.
Kikade på Kjell tidigare, men då såg jag inte att de hade gömt dem under Mätinstrument -> Mätsladdar, prober -> Labbhylsa. Smått logiskt egentligen när man väl hittat dem.
De kanske inte är världens tåligaste modell, men det fungerar nog.
Mycket bra att de skrivit panelhål-storleken. ClasOhlson var inte lika generösa med den informationen..

Varje "enhet" kommer att vara flyttbar. Behöver bara lossa 4st skruvar och så kan de stå för sig självt, om det skulle behövas.
Tack för tipset om Kjell! Då köper jag också därifrån så vi har samma ..eh standard.

Kikade på Kjell tidigare, men då såg jag inte att de hade gömt dem under Mätinstrument -> Mätsladdar, prober -> Labbhylsa. Smått logiskt egentligen när man väl hittat dem.

Mycket bra att de skrivit panelhål-storleken. ClasOhlson var inte lika generösa med den informationen..
om du planerar att kunna ta med en/några moduler skulle det inte vara
smart att använda tumskruvarför att montera panelerna?
Enket att montera ner om någon lödninge eller komponet säger upp sig.
Edit: la in länk
smart att använda tumskruvarför att montera panelerna?
Enket att montera ner om någon lödninge eller komponet säger upp sig.
Edit: la in länk
- JimmyAndersson
- Kontakt:
- JimmyAndersson
- Kontakt:
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Nä det är sant, det brukar ju vara plåten som är gängad. Däremot har jag muttrar ifrån gummiupphängningen på en gammal hårddisk. Hårddiskar använder ju samma storlek på skruvarna som datorchassin.
Kom på en annan sak: Om jag inte är ute på cykeltur så är det samma sorts skruvar och muttrar (distanser) som används för att skruva fast moderkort i chassit.
Kom på en annan sak: Om jag inte är ute på cykeltur så är det samma sorts skruvar och muttrar (distanser) som används för att skruva fast moderkort i chassit.