Jag ska tänka på det. Men jag tror inte att jag har problem med printf.
1. Jag har tagit ett färdigt projekt som skickar ut data till USB porten. Jag har applicerat mitt C-bibliotek där, utan någon matrisalgebra. Det fungerar OK! Inga error eller bråk med CPU.
2. Jag har tagit samma färdiga projekt och lagt till min matris-C-kod och då kraschar CPU:n.
3. Jag har skalat bort kod mer och mer och tillslut hittar jag att programmet kraschar i denna funktion.
Detta var samma funktion som Valgrind klagade på för någon månad sedan. Lustigt att valgrind inte klagar på den nu.
Jag har även testat att ta bort ALL kod i triu-funktionen. Det bort fortfarande ett stop. Nu känner jag mig rätt vilsen, när tomma funktioner kan göra så att allt stannar.
Denna kod kör jag. Den har noll koppling till mitt C-bibliotek.
Kod: Markera allt
float y[144] = { 0.00000, 0.49525, 1.43863, 2.13779, 2.30516, 2.05713,
1.69220, 1.45608, 1.42777, 1.54146, 1.67927, 1.75624, 1.75400,
1.70478, 1.65394, 1.62996, 1.63549, 1.65594, 1.67426, 1.68125,
1.67752, 1.66930, 1.66285, 1.66102, 1.66300, 1.66621, 1.66842,
1.66880, 1.66786, 1.66664, 1.66591, 1.66588, 1.66629, 1.66675,
1.66698, 1.66695, 1.66678, 1.66661, 1.66654, 1.66657, 1.66664,
1.66670, 1.66672, 1.66670, 1.66667, 1.66665, 1.66665, 1.66666,
1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66666, 1.66666,
1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667,
1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667,
1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667,
1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667,
1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667,
1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667,
1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667,
1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667,
1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667,
1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667,
1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667,
1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667,
1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667, 1.66667 };
float u[144] = { 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5,
5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5,
5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5,
5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5,
5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5,
5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5,
5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5 };
// Toeplitz matrix
float toe[144 * 144];
toeplitz(u, toe, 144);
// Upper triangular
float tru[144 * 144];
triu(toe, tru, 0, 144, 144); // <--- Här stannar mitt program.