Eftersom man är rädd om sina installationer och man inte vill att hela datorn lägger av bara för att ett program crashar så är virtuella maskiner helt rätt väg att gå. Kör också virtuella installationer utan problem på osx. Jag har ingen erfarenhet hur det funkar på andra os. Men att säga att man inte vill ha en Mac BARA för att det är dåligt med programvaror, då tänker man fel. Jag tycker helt enkelt att man har svårt att klara sig med bara ett os.Krille Krokodil skrev:Det är knappt ett problem längre eftersom att datorerna har blivit så kraftfulla att man kan köra nästan alla program på virtuell maskin. Jag sitter med ABB Robotstudio nu på min Macbook Air, för 10 år sedan skulle ett sådant 3D-program krävt typ någon 50.000:- dator med speciellt CAD-deluxe Open GL certifierat grafikkort för 10.000:-, nu kör jag det i virtuell Win7 i OSX och det flyter på hur bra som helst.Micke_s skrev:Stoffe: vad har du för exotiskt programvara som inte klarar Mac? Du kan utan problem köra Windows på alla nya Mac:ar eftersom de är x86 baserade.
Sen finns det en massa olika ideologier om varför man inte vill ha Mac. Jag har hållt på med datorer i hela mitt liv, men det är inte fören jag började med Mac som jag känner att jag har varit nöjd med en dator i flera år. Men jag tror att många andra har får samma upplevelse av andra datorer än Mac.