CPMS skrev:Aluminium till plattan som sitter i spindel kan du få av mig, har lite 10mm Stridsbåt 90 aluminium liggande.
Jupp, filen är på skon som sitter under "spindelplattan". Spindelplattan har en minsta radie på 2mm vid klämfästet så prova att kör lite i aluminiumbitarna du fick av mig med en 4mm fräs annars kan jag fräsa fram den biten åt dig manuellt på min fräs.
Jag ritar om med 6mm magneter istället och lägger upp filen.
Du får kolla G-koden vad den säger eller om du kan köra en simulering alt luftkörning och se vad som händer.
Har du någon dammsugare du ska använda så du har måtten på slangen?
Jag kanske måste rita om rörhållaren och sen måste du få fram lämpligt material till den, du kanske har någon som kan svarva den till dig i närheten?
Jag har inte kört nått i alu så jag vet inte alls nått om matning, rpm eller så, antar att jag får testa mig fram, jag har nu lagt en beställning på dessa magneter med snabbfrakt
http://www.aliexpress.com/item/50pcs-N5 ... 31069.html
Jag kör en Kärsher grovis nu men den ska jag inte använda till detta, tänkte ev köpa mig en billig 18 liters Nilfisk att ha permanent vid fräsen, vet ej måttet på slangen där, men kan kolla upp det, ang rörhållare, skulle inte nån med 3D skrivare kunna ta fram en sån ?