Sida 4 av 4

Re: Spelkontroll till Motorcykelspel

Postat: 27 april 2020, 17:59:41
av Herr Castor
Har en del kvar, men det börjar närma sig!

1721BD0D-92AE-43F6-9694-FDF797A56520.jpeg

Re: Spelkontroll till Motorcykelspel

Postat: 27 april 2020, 19:24:52
av glemmy
Spännande :) Kul att det går framåt!

Re: Spelkontroll till Motorcykelspel

Postat: 7 maj 2020, 23:15:55
av Herr Castor
Nu jäklar har det hänt grejer!
Monstret är igång! Bra mycket bättre drag i denna än den gamla. Känns som den har tio gånger mer kraft och upplösning, fast det på pappret kanske bara är det dubbla.
Supernöjd än så länge!

Nu skall jag bara få ordning på ”bromskretsen” som skall gå in då spänningen överstiger 14V (alltså när motorn blir generator) och koppla in ett 5ohm effektmotstånd mellan + och -. Läskigt.

Re: Spelkontroll till Motorcykelspel

Postat: 10 maj 2020, 22:48:59
av Herr Castor
Struntade i bromskretsen. Rörelserna är såpass små i styret att jag inte kommer upp i några spänningar att tala om. Har inte lyckats trippa psu’n än iallafall.

Re: Spelkontroll till Motorcykelspel

Postat: 16 maj 2020, 06:24:10
av Herr Castor
En annan video som visar funktionen på head tracking och styrningen lite bättre.


Re: Spelkontroll till Motorcykelspel

Postat: 15 juli 2020, 19:22:31
av Herr Castor
Har till slut fått även de trådlösa knäskrapsfeedbackenheterna att fungera! Blev en IR-lösning. Om jag någon gång begriper mig på UDP så kommer jag säkert göra om det, men det får bli då det. Just nu är jag nöjd med att det funkar!