Sida 4 av 4

Re: Hur koda en timer i PBasic Pro?

Postat: 18 oktober 2011, 22:09:39
av Glenn
sodjan skrev:> Är det en kompilator eller en interpretator?

Kompilator så klart, det är ingen Stamp klon... :-)
Ja, kompilator är det förstås, däremot går det att få PBP Basic-stamp-kompatibelt, man laddar in en medföljande includefil och kan sedan
kompilera sin gamla BS-kod rakt av, jag minns inte riktigt hur mycket prestanda man tjänade i snitt, men i många fall rör det sej om flera
hundra procent. (på samma PIC)

..Har man inte gammal BS-kod man nödvändigtvis vill fortsätta använda så gör man ju inte så dock, då PBP är väldigt mycket mer kompetent än
BS-BASIC'en. (PBP kan även läsa PICBasic's syntax rakt av, men det är inte rekommenderat.)

Re: Hur koda en timer i PBasic Pro?

Postat: 18 oktober 2011, 23:04:23
av sodjan
> men i många fall rör det sej om flera hundra procent. (på samma PIC)

Flera hundra gånger, ska det nog vara. Det är ju en väldigt stor
skillnad mellan att köra Stampens interpreter lokalt i processorn
och att köra färdigkompilerad kod.