Re: AVR32Studio - Java!?
Postat: 13 mars 2009, 21:02:50
AAVE: Du glömmer fortfarande att tala om *varför* det är svårare att hantera en *mindre* mängd kod. Dessutom använder du halmgubbeargument när du säger "mångar argumenterar...", vad jag vet har jag inte haft det argumentet. Däremot är Pythons användning indentering istället för måsvingar något som krymper koden och gör den mer läsbar, men det ser jag enbart positivt.
Så vad är det i just Python som gör det så svårt att maintaina? Med tanke på att det är väldigt likt Java bortsett från typningen så är jag väldigt nyfiken på vad i språket som gör att man inte kan ha samma upplägg som man skulle haft i t.ex. Java? Vad saknar språket Python men som språket Java har?
Sodjan har helt klart en poäng, men när man pratar om Python och Java eller C# så är man ändå på ungefär samma "nivå" så pass att det blir jämförbart. Jag tror t.ex. inte man skulle skriva grafikmotorn för FarCry 5 i varken Python eller Java.
Så vad är det i just Python som gör det så svårt att maintaina? Med tanke på att det är väldigt likt Java bortsett från typningen så är jag väldigt nyfiken på vad i språket som gör att man inte kan ha samma upplägg som man skulle haft i t.ex. Java? Vad saknar språket Python men som språket Java har?
Sodjan har helt klart en poäng, men när man pratar om Python och Java eller C# så är man ändå på ungefär samma "nivå" så pass att det blir jämförbart. Jag tror t.ex. inte man skulle skriva grafikmotorn för FarCry 5 i varken Python eller Java.