Jag har köpt hem några 6,8mH spolar och 2,2nF kondingar som jag ska prova med. Under tiden kan ni få hålla till godo med några filmer där jag testkör klipparen i en liten "hage" som är cirka 100 kvadratmeter. Som det syns på filmerna så är det inte mycket kvar av gräsmattan sedan den varma sommaren men om några veckor har säkert gräset börjat växa igen.
Film1
Film2
Film3
Film4
Det går hyfsat att känna av staketet men det är inte så känsligt att jag kan reglera hur långt ifrån klipparen ska vända.
Efter att jag vaktat klipparen runt 30 minuter utan att den hade lyckats rymma så tänkte jag att det inte skulle vara några problem att går iväg en liten stund. När jag sedan tio minuter senare kommer tillbaka så är inte klipparen kvar i hagen och istället så upptäcker jag en mindre rökpelare ifrån en rosenrabatt.

Det visar sig att klipparen har rymt, förmodligen backat sig ut ifrån hagen eftersom det inte finns något skydd mot det än, och sedan kört fast i rabatten så att klippmotorn låste sig. Jag ska fixa ett skydd till klippmotorn och drivmotorerna så att jag inte bränner dessa men det får bli lite senare. Nu klarade sig lyckligtvis alla motorerna eftersom några komponenter fick ta stryk istället.
Så här såg kortet ut efter den mindre branden....