Senaste kretskortet
Re: Senaste kretskortet
Stämmer det han skriver, nämligen bläck, är det ju inte tonertransfer han använder.
-
Första inkarnationen av RC@Home version2.
Schema och routing i KiCad.
Mönsterkort från Seeed Studio som Open Source-hårdvara. Mer om denna tjänst; http://elektronikforumet.com/forum/view ... 11&t=38815
Damp ner lite kretskort från Kina till mitt openASC-projekt http://elektronikforumet.com/forum/view ... =3&t=26379

Nu ska det byggas
Nu ska det byggas

- Mizzarrogh
Senast redigerad av remne 5 januari 2010, 00:10:50, redigerad totalt 1 gång.
Jag ska ha 7 st source-moduler (dvs 20st utgångar per kort som är aktiv hög), 4st sink-moduler (20st utgångar per kort som är aktiv låg), 6st openASC styrboxar (ungefär 500st komponenter/box), 7st powersplitters och 3st 6x2 antennomkopplare.squiz3r skrev:Herre jösses! Hur många mönsterkort är det du ska bygga ihop!?
Kommer mer info om detta i openASC-tråden när jag bygger vidare, kanske även i amatörradiotråden.
Jag byggde ihop 2st kort halvt idag efter jobbet och ska fortsätta imorgon och Onsdag så kommer med en uppdatering då.

Hade beställt 1St från BatchPCB men det kom 4St

Det ska bli vägstolpat till modellbana där var 20:e stolpe ska vara en IR stolpe, så dessa blir 95St
stolpar av dessa 4St korten.
HenkiBoy: Ok, jag snålade kanske lite på informationen 
Det är "styrenheten" för en akvariedator för saltvattensakvarier som jag försöker slänga ihop.
AVR32 proppar, 256mbit sdram, 4x usb, 100/10 ethernet phy, rs485 transceiver, LCD 24bit med touchscreen, samt en pulsgivare som mekanisk "styrning".. är väl höjdpunkterna
på kortet.
Den ska styra ett antal slavar (via rs485) som styr saker i och på akvariet (ph, temp, dali, vågsimulation pumpar, reläer, belysning,..the list goes on..)

Jag gör väl en projekttråd sen när det finns något relevant att skriva.. Förutsatt att skiten inte brinner upp då

Det är "styrenheten" för en akvariedator för saltvattensakvarier som jag försöker slänga ihop.
AVR32 proppar, 256mbit sdram, 4x usb, 100/10 ethernet phy, rs485 transceiver, LCD 24bit med touchscreen, samt en pulsgivare som mekanisk "styrning".. är väl höjdpunkterna
på kortet.
Den ska styra ett antal slavar (via rs485) som styr saker i och på akvariet (ph, temp, dali, vågsimulation pumpar, reläer, belysning,..the list goes on..)

Jag gör väl en projekttråd sen när det finns något relevant att skriva.. Förutsatt att skiten inte brinner upp då

Måste bara testa en ny bild-host-site som verkar OK....

Detta är en detaljbild av ett av mina senaste kretskort... monterad av swech här på forumet. Det ni ser är ett antal RC-filter , skyddande zenerdioder samt MOSFETar (två i varje kapsel) som ska shunta ström från enskilda LiFePO4 celler. Lysdioderna aktiveras vid shuntning. RC-filtren sitter på ingången till en 12-kanals AD omvandlare med SPI interface. Meningen är att det ska bli en BMS för upp till 192st 100Ah celler i serie....

Och här är processorn som styr det hela... just nu kopplad till en PC via uart, men ska så småningom ha en egen liten display. Räknade med att en ATmega324 skulle räcka, men då den är i utveckling tog jag en 644 för säkerhets skull... (så alla extra test och tok-program får plats!)

Detta är en detaljbild av ett av mina senaste kretskort... monterad av swech här på forumet. Det ni ser är ett antal RC-filter , skyddande zenerdioder samt MOSFETar (två i varje kapsel) som ska shunta ström från enskilda LiFePO4 celler. Lysdioderna aktiveras vid shuntning. RC-filtren sitter på ingången till en 12-kanals AD omvandlare med SPI interface. Meningen är att det ska bli en BMS för upp till 192st 100Ah celler i serie....

Och här är processorn som styr det hela... just nu kopplad till en PC via uart, men ska så småningom ha en egen liten display. Räknade med att en ATmega324 skulle räcka, men då den är i utveckling tog jag en 644 för säkerhets skull... (så alla extra test och tok-program får plats!)
>remne
Akvarie dator? Detta låter ytterst intressant!
Projekt tråd = ett måste!
Akvarie dator? Detta låter ytterst intressant!
Projekt tråd = ett måste!