Postat: 7 mars 2006, 12:58:24
Jag körde dubbla weber 45 or ett tag i min ascona, 170 hp gav den motorn på 2L, ganska moderat trim.
Jag märkte en väldigt stor skillnad på längden på trattarna (Inte samma sak som längd på insug) där korta trattar gav mycket hästar på höga varv och långa trattar gav fint bottenvrid.
Samma sak gäller ju insug.
Det som alltid glöms bort i dessa sammanhang är att 300 hästar inte är 300 hästar på låga varv, där har man vridmoment...
Det man vill ha är enormt vrid upp till en viss RPM och därefter tar hästarna vid.
Ordna justerbara rör du, så får du en fin motor på köpet:)
/B
Jag märkte en väldigt stor skillnad på längden på trattarna (Inte samma sak som längd på insug) där korta trattar gav mycket hästar på höga varv och långa trattar gav fint bottenvrid.
Samma sak gäller ju insug.
Det som alltid glöms bort i dessa sammanhang är att 300 hästar inte är 300 hästar på låga varv, där har man vridmoment...
Det man vill ha är enormt vrid upp till en viss RPM och därefter tar hästarna vid.
Ordna justerbara rör du, så får du en fin motor på köpet:)
/B