Säter - Den ryckte ej vid 60 grader, jag vet inte när lambdaregleringen går in och är aktiv. Oftast så är det en viss nivå på motortemperatur innan regleringen går igång. Eftersom motorns temperatur nu går upp i 90 grader så vet jag att lambdaregleringen går in. Dock borde den rycka omedelbart när motorn blivit varm. Nåväl jag har inte tittat om instrumentets tempsensor visar 90 grader samtidigt som ecuns tempsensor visar 90 grader. Det kan vara lite tidsskillnad mellan förstås.
JanErik - Jag har ej kollat bränsletrycksregulatorn, jag får göra en specialare med T-kors för att mäta bränsletryck med en manometer.
Vad vinner jag på att koppla bort en tempgivare? Ska jag lura motorn att den är kall fast den är varm? Då kommer motorn att gå fett. Den borde inte rycka då.
Ska jag lura motorn att den är kall fast den är varm?
Ja, i och med att felet uppträder vid varm motor.
Enbart i felsökningssyfte givetvis.
Då kanske jag ska sätta ett motstånd mellan jord och tempgivarkabel som gör att den visar t ex 20 grader så den inte blir helt bortkommen. Kanske blir en felkod utav det och att den går på något slags limp home mode. Måste testas!
JanErik skrev:
stoffe skrev:JanErik - Jag har ej kollat bränsletrycksregulatorn, jag får göra en specialare med T-kors för att mäta bränsletryck med en manometer.
Det jag menade var att dra loss vacuumslangen med motorn igång så ser man om den läcker bränsle ut i insuget.
Det var ingen dum idé, jag har en extra BTR liggandes i fall den befintliga pajjat.