Perkla lagar en Finlux 32FLD785LM (LCD tv)
Re: Perkla lagar en Finlux 32FLD785LM (LCD tv)
Ja så dyrt var det ju inte.. men många gånger dyrare än priset på själva kondensatorerna.. så nu väntar jag på leverans från Elfa och Elektrokit... lika bra att byta dom som ser lite svullen ut.
- MarcusUmeå
- Kontakt:
Jag har en Finlux av liknande modell. Tror dock den är på 37 tum. Fyndade den i vårt grovsoprum. 
Den uppvisar typiska symptom på att elektrolyterna är kassa dvs den är trögstartad men när den väl kommer igång så går den fint. Dess strömförsörjning ser exakt likadan ut som det på din. Dock var det inga kondingar som uppvisade några synliga tecken på sjukdom.
Jag väntar med spänning på resultatet av din reparation.

Den uppvisar typiska symptom på att elektrolyterna är kassa dvs den är trögstartad men när den väl kommer igång så går den fint. Dess strömförsörjning ser exakt likadan ut som det på din. Dock var det inga kondingar som uppvisade några synliga tecken på sjukdom.
Jag väntar med spänning på resultatet av din reparation.

Jag hoppas jag får mina nya kondensatorer nu i veckan så jag kan byta dom o se om det funkar.. om den funkar efter bytet så vet man ju vad man ska hålla koll på nästa gång den visar samma symptom..
Man kan ju endå undra om dessa blivit sjuka och svält bara pga dålig kvalité och kort livslängd eller om det faktiskt föreligger nåt annat fel som gör att dom svält och blivit sjuka och till sist dött ?
Man kan ju endå undra om dessa blivit sjuka och svält bara pga dålig kvalité och kort livslängd eller om det faktiskt föreligger nåt annat fel som gör att dom svält och blivit sjuka och till sist dött ?
Läste du länken jag postade? Där finns en del matnyttigt om den största boven/bovarna i dramat.
/ Tompa
/ Tompa
tompa74 skrev:Exakt som Sodjan säger men svårt att avgöra på en bild, du kan läsa lite mer här
![]()
/ Tompa
> Exakt som Sodjan säger men svårt att avgöra på en bild, du kan läsa lite mer här :
> http://en.wikipedia.org/wiki/Capacitor_plague
Tycker jag jag personligen är lite tydligare. Och jag fattar igentligen inte, det
är mer jobb att göra informationen mindre tydlig, vad är poängen ? D.v.s med
att fixa med URL'en och gör "här" till en länk ?
> http://en.wikipedia.org/wiki/Capacitor_plague
Tycker jag jag personligen är lite tydligare. Och jag fattar igentligen inte, det
är mer jobb att göra informationen mindre tydlig, vad är poängen ? D.v.s med
att fixa med URL'en och gör "här" till en länk ?
Lätt som faan att missa en länk om man inte är vaksam om den bara är liten och nätt.. 

@Sodjan
Med tanke på dina reprimander till andra om att slarva osv så förstår jag inte din "poäng" heller, men det gör inget.
Om står det klart och tydligt: Du kan läsa lite mer här
så vad finns det för alternativ till att klicka på "här" ? speciellt för en som då uppskattar noggrannhet.
@ Perkla
Just den aktuella länken var inte så lång så att en förkortning var kanske att ta i men jag brukar alltid förkorta som vana,
annars brukar det gnällas på för långa länkar istället.
/ Tompa
Med tanke på dina reprimander till andra om att slarva osv så förstår jag inte din "poäng" heller, men det gör inget.

Om står det klart och tydligt: Du kan läsa lite mer här
så vad finns det för alternativ till att klicka på "här" ? speciellt för en som då uppskattar noggrannhet.
@ Perkla
Just den aktuella länken var inte så lång så att en förkortning var kanske att ta i men jag brukar alltid förkorta som vana,
annars brukar det gnällas på för långa länkar istället.

/ Tompa
Hur som helst så fick jag besked om att grejerna från Elektrokit är skickat idag som brev så det borde ju komma imorgon, men grejerna från Elfa har jag inte fått nåt besked om än, brukar dom vara snabba nu för tiden ? Måste vara minst 10år sen jag köpte nåt där sist.
Skulle ju vara kanonbra om jag kunde få grejerna innan helgen.. så kanske man får liv i den igen..
Skulle ju vara kanonbra om jag kunde få grejerna innan helgen.. så kanske man får liv i den igen..
> Om står det klart och tydligt:
"Tydligt" beror bl.a på fonter, använda färger och även på
läsarens synskärpa. *Personligen* tycker jag det är tydligare när
länken syns i klartext direkt i texten. Och som sagt, det går ju
snabbare att skriva så, så varför krångla till det?
*Det* är min "poäng".
> annars brukar det gnällas på för långa länkar istället.
OK, det är en helt annan fråga och var ju inte rellevant här.
> men grejerna från Elfa har jag inte fått nåt besked om än, brukar dom vara snabba nu för tiden ?
Jag får alltid "dagen efter", men jag väljer nästan alltid "företagspaket".
"Tydligt" beror bl.a på fonter, använda färger och även på
läsarens synskärpa. *Personligen* tycker jag det är tydligare när
länken syns i klartext direkt i texten. Och som sagt, det går ju
*Det* är min "poäng".

> annars brukar det gnällas på för långa länkar istället.
OK, det är en helt annan fråga och var ju inte rellevant här.
> men grejerna från Elfa har jag inte fått nåt besked om än, brukar dom vara snabba nu för tiden ?
Jag får alltid "dagen efter", men jag väljer nästan alltid "företagspaket".
Ja jag ska vänta o se.. har inte fått nåt leveransbesked på email ännu iaf.. men kanske kommer i lådan imorgon eller nåt sånt.
Som kuriosa kan jag flika in med att jag fått bannor av admin för att ha klistrat in för lång länk.sodjan skrev:Och som sagt, det går ju
Nu VAR den nog lite längre än den ovan, men ändå.
sorry för OT
Du har 2 års leverantörsgaranti
3 års reklamationsrätt.
Det enda som krävs är inköpskvittot.
3 års reklamationsrätt.
Det enda som krävs är inköpskvittot.