Sida 3 av 4
Postat: 12 maj 2006, 10:18:56
av JimmyAndersson
frejo: Aha, så det var därför det inte står något om garagevändning i vägverkets pdf-filer.
edit: Från laddtryck till körkort? Off-topic?

Postat: 12 maj 2006, 12:52:55
av BEEP
Det billigaste och enklaste sättet(som jag föreslog tidigare) är att du använder en elventil med reducering på utgången och detta fungerar precis på samma sätt som MC Xpress - High/ Low switch(se bild).
Cyklen är byggd med mc express grejor....dom har även en lite ventil man kan köpa för att få två olika laddtryck...men jag litar inte på den till hundra procent
Så du kör omkring med en turbosats som är gjord av dom och litar inte 100% på deras grejor

Postat: 16 maj 2006, 22:33:10
av Lången
BEEP skrev:Det billigaste och enklaste sättet(som jag föreslog tidigare) är att du använder en elventil med reducering på utgången och detta fungerar precis på samma sätt som MC Xpress - High/ Low switch(se bild).
Cyklen är byggd med mc express grejor....dom har även en lite ventil man kan köpa för att få två olika laddtryck...men jag litar inte på den till hundra procent
Så du kör omkring med en turbosats som är gjord av dom och litar inte 100% på deras grejor

Visst litar jag på deras grejor...annars skulle jag inte vänt mig dit när jag byggde cykeln! Men att andvända sig av den där hi-low switchen är hedenhös!!! Man får dålig spool up på turbon och man får laddtryckstoppar som inte är så nyttiga....har kört med en liknande varinat på bil och bytte sen till elektronisk styrning och det vart en hel annan bil...tyvärr har jag inte kvar den bilen eller laddstyrningen.
Postat: 17 maj 2006, 01:54:22
av BEEP
Såg att dom sålde en sådan i USA för 3 360 kr
e-Boost
_
Postat: 17 maj 2006, 17:09:59
av Lången
BEEP skrev:
Såg att dom sålde en sådan i USA för 3 360 kr
e-Boost
_
Å fan...tack så mkt för tipset!!
Postat: 17 maj 2006, 17:11:57
av JimmyAndersson
Ett annat tips:
Citera inte föregående inlägg. Det står ju tillochmed där man skriver inläggen...

Postat: 17 maj 2006, 18:21:15
av Lången
Förlåt...ska inte hända igen.
Postat: 17 maj 2006, 18:30:02
av BEEP
Skäms på dig

Postat: 18 maj 2006, 18:05:45
av Lången
Har hittat en lämplig laddstyrning nu

men nu har jag en fråga till...orkar inte starta en ny tråd om det. Skulle ha behövt en växellampa oxå...gärna inställningsbar på olika varvtal. Sånn bör man ju kunna bygga själv rätt enkelt...lr?
Postat: 18 maj 2006, 18:17:30
av danei
Om du inte ens orkar starta en ny tråd så blir det nog aldeles för jobbigt.
Postat: 18 maj 2006, 19:16:34
av Lången
Tyckte mest d var onödigt att starta en ny tråd och börja rabbla upp info om cykeln igen....
Postat: 18 maj 2006, 21:05:27
av BEEP
Jag förstår inte riktigt vad du ska ha den till, för att på en turbohoj så växlar man så fort man bara kan ända tills man får i högsta växeln
Om det är lätt eller inte beror ju på vad du kan men har du verkligen planer på att bygga en sådan själv och har lödkolven framme så tycker jag att du startar en ny tråd för detta projekt.
Postat: 19 maj 2006, 20:59:26
av Lången
Klart man måste ha en växlingslampa...cyklen ska köras bla på 402m och andra race...så jag vill nog ha en lampa som blinkar til där den ger mest hk och det är dags för ny växel. Men jag har kikat runt lite och det finns ju faktiskt en del prisvärda att köpa...så jag tar den enkla vägen och köper en...visst skulle jag kunna löda i hop en egen om jag visste vad jag ska ha för grejor och hur man ska sätta i hop den....men det är där min kunskap om elektronik brister

Postat: 20 maj 2006, 20:47:54
av BEEP
Var någonstans hittade du laddstyrningen?
Postat: 21 maj 2006, 13:16:10
av Lången
En kille här i stan tar hem Greddy prylar...fick ett bra pris av han
