Dina mini-projekt!
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Re: Dina mini-projekt!
Tekko: har börjat förstå att du är lite förtjust i switcha(n)de förstärkare, och är lite nyfiken på om du uppskattat hur effektiva (procent) dina är.
Ingen aning då jag inte har varken kunskap eller utrustning för att mäta verkningsgrad, men efter runt en timme på ganska hög volym så e kylflänsen fortfarande rumstemp.
- Electricguy
Tog isär mon funktionsgenerator för att limma ett par fästen, då jag tappade den i golvet, från ca 20cm höjd.. Ja, plasten är skör.
Så jag passade på att ta ett par bilder på modden jag gjorde (bytte till 10-varvig pot och bytte ratt)

Så jag passade på att ta ett par bilder på modden jag gjorde (bytte till 10-varvig pot och bytte ratt)

På börjat ett mini projekt.
I/O expander till en Raspberry pi i form av en Arduino Pro (3.3V), denna skall sitta gömd i matrummet/köket för att fungera som media burk, recept burk/etc. Så kommer passa på att göra lite andra roliga saker till denna (rätt sugen på en touch-screen för att kunna navigera på PI'n.
Slutprodukten kommer att ha ett något annat chassi....men behövde något för testkörning så en plexiskiva fick sätta livet till.
I/O expander till en Raspberry pi i form av en Arduino Pro (3.3V), denna skall sitta gömd i matrummet/köket för att fungera som media burk, recept burk/etc. Så kommer passa på att göra lite andra roliga saker till denna (rätt sugen på en touch-screen för att kunna navigera på PI'n.
Slutprodukten kommer att ha ett något annat chassi....men behövde något för testkörning så en plexiskiva fick sätta livet till.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
corpen: Yo dawg! I heard you like IO, so I put a processor on your processor so you can use IO while you use IO!
- Electricguy
- Electricguy
Tja, det är ganska lätt att snacka I2C mellan Arduinos för att få mer I/O... 

-
minimalistisk teburksdator med Texas Stellaris Launchpad Arm Cortex M4:

Tanken att använda en processor som I/O-krets till en annan processor är inte ny...1802 skrev:Låter som kaka på kaka för mig....
datablad Intel 8741
Dagens lilla miniprojekt, hör eg hemma i "senaste caddningen" men jag lägger in den som miniprojekt ändå:
Många cpu´s blir det. Arduino uno r3 har en extra för usb delen. Teensy har bara en 32U4.... Den jag labbar med 16U4. Behöver man så många pins? Finns mycket idag som bara kräver några få.
Diskdriven till C64 har egen cpu, så den kan jobba fristående.
Diskdriven till C64 har egen cpu, så den kan jobba fristående.