Crescendo
-
Men transistorns baksida är ledande till en av benen så det är väl inte så bra om gallret som jag ska lägga över korten så den kortsluter till jord, jag har också märkat att flänsen tar in störningar, men måste man inte ha nåt isoleringsmaterial som inte smälter för transistorerna blir ju ganska varma?
-
- JimmyAndersson
- Kontakt:
"måste man inte ha nåt isoleringsmaterial som inte smälter för transistorerna blir ju ganska varma?"
Gissa...
Rätt svar: Ja, det är en god idé.
Nu klarar både gaffatejp och färg väldigt höga temperaturer. Men vad du väljer är helt upp till dig.
Måste ändå säga att jag inte riktigt hänger med. Har du köpt nya kraftiga transistorer utan att köpa isoleringsbrickor...??
Gissa...

Rätt svar: Ja, det är en god idé.
Nu klarar både gaffatejp och färg väldigt höga temperaturer. Men vad du väljer är helt upp till dig.
Måste ändå säga att jag inte riktigt hänger med. Har du köpt nya kraftiga transistorer utan att köpa isoleringsbrickor...??
Senast redigerad av JimmyAndersson 15 februari 2006, 14:14:51, redigerad totalt 1 gång.
Ja... Kartong är papper som är lite grövre än vanligt papper.
Kolla denna länk:
http://www.kartong.se/
/Magnus
Kolla denna länk:
http://www.kartong.se/
/Magnus
-
-
-
*tar tillbaka mitt föregående uttalande*

Mellanläggen är till för att ISOLERA baksidan på transistorn SÅ DEN INTE skall få kontakt med kylflänsen! Och även om du skulle strunta i mellanlägg så skulle det inte resultera i mer brus, snarare att säkringen går!! för höljet på transistorer är nästan alltid anslutet till kollektorn.man kan ju säg att de där nya kylflänsarna tar in störningar, brusar mera nu får nog isolera dem för ett av benen har ju kontakt med baksidan som i sin tur har kontakt med kylflänsen?

-
- JimmyAndersson
- Kontakt: