Visa upp vad vi friformat! (3D-additiv tillverkning)
Re: Visa upp vad vi friformat! (3D-additiv tillverkning)
Satt och lekte lite med skrivaren, och lyckades få till en nyckelring, blev rätt nöjd.
Tinkercad och utskriven på en Bambulab.
Tinkercad och utskriven på en Bambulab.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av salle 23 februari 2026, 19:59:15, redigerad totalt 1 gång.
När finns de att köpa för att stödja Elektronikforumet!??? 
Är den i sån där typisk gummi som man kan tänka sig när man ser den där eller är den i hårdplast?
Är den i sån där typisk gummi som man kan tänka sig när man ser den där eller är den i hårdplast?
Det är vanlig hård PLA (det vanligaste vid 3D printing) om Joan vill så kan jag lägga in filen här, eller om det är bättre att lägga den i min Bambulabportfölj och länka här.
Lite grejjor till LLVP installationen.
Bockverktyg för 1/4" och 3/8" rör,
vägghållare för rören med plats för VP-slang (för matning av innerdel och kommunikation) och matarkabel,
adapter för Anslut kanalsats mot Mitsubishi ytterdel med droppskyddade utlopp för elkablarna.
Bockverktyg för 1/4" och 3/8" rör,
vägghållare för rören med plats för VP-slang (för matning av innerdel och kommunikation) och matarkabel,
adapter för Anslut kanalsats mot Mitsubishi ytterdel med droppskyddade utlopp för elkablarna.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Jag har ju en ful glipa mellan min mitsubishi ytterdel och vägkanalen, alltså rören går öppet i sin isolering, antar att det är vad det där ska lösa ?
Jupp, i den där kanalsatsen följer det med ett fyrkantigt böjligt rör som jag tänkte använda till att ansluta mellan väggkanalen och pumpen
men den är ju egentligen gjord för anslutning mellan kanal till kanal så adaptern gjorde jag för att kunna ansluta änden mot kåpan som är över röranslutningarna.
Kablarna får följa med i kanalen och sen gå ut på undersidan och runt kåpan in i den övre kåpan för elanslutningarna.
men den är ju egentligen gjord för anslutning mellan kanal till kanal så adaptern gjorde jag för att kunna ansluta änden mot kåpan som är över röranslutningarna.
Kablarna får följa med i kanalen och sen gå ut på undersidan och runt kåpan in i den övre kåpan för elanslutningarna.
Ok, jag funderade på att bocka till nåt av plåt eller så, för det ser rätt fult ut med glipan, dessutom vet jag av erfarenhet att djur (troligen fåglar) stjäl den där isoleringen på rören om den är oskyddad.
..Nu blev jag iofs sugen på att designa nåt och printa
..Nu blev jag iofs sugen på att designa nåt och printa