Gitarrpedal Fuzz Face
Re: Gitarrpedal Fuzz Face
Nu har jag simulerat med normal-A Vpp = 400mV, tog ett ungefärligt medel från Klas-Kennys ostämda gitarr.
Jag har satt utgångspotten på halva och fuzz-potten på halva, 500kOhm.
Utan dämpresistans på ingången blir utsignalen denna:
Med 125k dämpmotstånd på ingången blir utsignalen som följer: Jag har även provat med 250k dämpmotstånd så det blir bra med en vritpot med denna resistans. Se i nedanstående schema var 250k potten skall placeras.
Jag har satt utgångspotten på halva och fuzz-potten på halva, 500kOhm.
Utan dämpresistans på ingången blir utsignalen denna:
Med 125k dämpmotstånd på ingången blir utsignalen som följer: Jag har även provat med 250k dämpmotstånd så det blir bra med en vritpot med denna resistans. Se i nedanstående schema var 250k potten skall placeras.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Hmm.... Jag hade ju fått för mig att en finess med fuzz face:n var att man kan reglera disten med volymkontrollen på gitarren. Det är ju därför jag tänkte bygga en.
Jag har bara kört med gamla rörförstärkare tidigare (Marshall, Fender, Vox), och där kör man ju full kräm på förstärkaren och reglerar disten med gitarrens volymkontroll. Distar med dioder som klipper är ju helt omöjliga. Drar man ner volymen så låter det hemskt.
Jag har bara kört med gamla rörförstärkare tidigare (Marshall, Fender, Vox), och där kör man ju full kräm på förstärkaren och reglerar disten med gitarrens volymkontroll. Distar med dioder som klipper är ju helt omöjliga. Drar man ner volymen så låter det hemskt.
Jag det kan du göra med den här fuzz-boxen men det kan i alla fall vara bra att sätta en extra volympot på ingången. Eller det kanske inte var det du menade?
Senast redigerad av labmaster 16 februari 2012, 00:19:57, redigerad totalt 1 gång.
Har du testat en treble bleed någon gång sm7tjc?
Det ger en sådan effekt och är väldigt simpelt att tillämpa.
Jag brukar alltid fixa till detta på mina gitarrer.
Hoppas inte tråden blir för sabbad för TS, säg ifrån om det drar iväg för mycket TS.
/ Tompa
Det ger en sådan effekt och är väldigt simpelt att tillämpa.
Jag brukar alltid fixa till detta på mina gitarrer.

Hoppas inte tråden blir för sabbad för TS, säg ifrån om det drar iväg för mycket TS.
/ Tompa
- PoorCadaver
- Kontakt:
Mja, hade hellre hoppats på kommentarer på ljudklippen jag lade upp ^^
Väntar ivrigt men det har inte blivit tillgängligt än eller så har du skrivit fel länk.
/ Tompa
/ Tompa
Senast redigerad av tompa74 16 februari 2012, 00:23:46, redigerad totalt 1 gång.
tompa74, Klas-Kenny, SM7TJC och PoorCadaver. Vad har ni för typ av gitarrer? Jag är mest nyfiken på formen på kroppen och halsen.
- PoorCadaver
- Kontakt:
Testa nu!
Jag har en Gibson Les Paul och en Fender telecaster custom
Jag har en Gibson Les Paul och en Fender telecaster custom
- Klas-Kenny
Jag har bara en billig "Eastone" Stratocaster-kopia 
Nu fungerar länkarna!

Nu fungerar länkarna!
Verkar konstigt endå att inte kretsen funkar som den ska göra.. det ligger ju ett antal timmar i felsökning nu så..
Helt off topic men detta är en del av mina gitarrer iaf

Helt off topic men detta är en del av mina gitarrer iaf

- PoorCadaver
- Kontakt:
Det låter som brum men ladda upp mp3-filen som du kallar "Brummet" hit så kan jag ladda hem den och kolla närmare på signalen. Om du döper den till .pdf så går den att bifoga i inlägget.
Har du någon skanner så du kan skanna in en ritad bild?
Har du någon skanner så du kan skanna in en ritad bild?
- PoorCadaver
- Kontakt:
Skanna vaddå? (ja det har jag)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ot
Min bäste vän av slag idag är en sådan här.
http://patrickeggleguitars.org/htm/lapII.htm
Sedan har jag en bunt till men det kan tas i en annan tråd
--
Skumt med ljudet, jag har inga direkta uppslag tyvärr men ska se om jag orkar läsa igenom hela tråden
imorgon och se vad som benats ut och inte, det löser sig det här ska du se, du har många kockar med
dig så nog ska vi kunna röra till det här.
'
/ Tompa
Min bäste vän av slag idag är en sådan här.
http://patrickeggleguitars.org/htm/lapII.htm
Sedan har jag en bunt till men det kan tas i en annan tråd

--
Skumt med ljudet, jag har inga direkta uppslag tyvärr men ska se om jag orkar läsa igenom hela tråden
imorgon och se vad som benats ut och inte, det löser sig det här ska du se, du har många kockar med
dig så nog ska vi kunna röra till det här.

/ Tompa
Tycker nog du ska ta o bygga en ny, använd det andra kortet och använd andra komponenter, börja om lixom men nya grejer o se om du lyckas bättre.