Sida 2 av 2

Re: telefon app

Postat: 11 april 2019, 17:25:34
av TomasL
Inte telefonen, men abonnemanget har det.

Re: telefon app

Postat: 11 april 2019, 17:28:49
av mrfrenzy
Japp, det är det som innebär att hyra en molnväxel från mobiloperatören.

Re: telefon app

Postat: 11 april 2019, 20:48:44
av Mr Andersson
Varför måste inkommande linje vara ett mobilnummer? Det borde ju inte spela någon roll eftersom det bara ska vidarebefordra samtalen. Utgående kan ju givetvis vara till vilket nummer som helst.
Ett iptelefonabonnemang (eller två om det inte går att ha samtidiga inkommande och utgående på en linje) och asterisk hade löst det smidigt.

Re: telefon app

Postat: 11 april 2019, 21:20:40
av TomasL
Då måste man ju bygga sig en växel, eftersom det handlar om kommersiell användning, så är det ofta billigare att köra med kommersiella lösningar.
Detta eftersom det tar tid att få det att fungera, och tid kostar pengar, dessutom tillkommer ju naturligtvis skrivandet och testandet av appen i fråga, vilket också kostar pengar, ofta rätt mycket sådana.
dessutom kräver ju det att alla samtal sker över IP.

Re: telefon app

Postat: 12 april 2019, 15:22:50
av Shimonu
En tanke som slog mig utan att ha läst alla svar. Om varje telefon åtminstone kan göra en vidarebefordring, kan varje enhet hålla koll på var de är i listan och vidarebefordra till nästa bara? Borde ju gå bara någon håller i hela listan

.

Re: telefon app

Postat: 13 april 2019, 17:56:27
av gotis
Jag tackar för alla förslag, ska titta vidare på det där med cloud växel