Sida 2 av 2
Postat: 12 mars 2005, 01:11:32
av Melker
grejat ihop det nu:
http://hem.bredband.net/b330708/avr-video.tar.gz
Såg att våran kommentering av koden var _obeskrivligt_ dålig, men det är bara fråga om det är något du inte förstår så ska jag försöka svara efter bästa förmåga.
Godnatt!
Postat: 12 mars 2005, 12:24:27
av jonkers
en tackar och bockar.... ska kika igenom när jag har tid.
ska bli intressant...
Postat: 12 mars 2005, 15:57:16
av sebastiannielsen
En rolig grej hade varit att lägga alla bildfunktioner i en fastlödd pic, men själva spelen löder man fast på 16-pins kontakter , som man sen gjuter/tejpar in.
Sedan har man gjort en "snurra" som man kan sätta olika spel i.
Sedan kan man också göra en liten kommunikationsmodsul för rs232.
Postat: 15 mars 2005, 21:45:10
av Fricke
Jag har gjort ett lite pong på 30x30 pixlar som funkar fint. Om det nu var nån som funderade lite på att bygga nått mot tv så rekommenderar jag
http://instruct1.cit.cornell.edu/courses/ee476/video/ Speciellt hur han löst att synca med interrupt. Anledningen till att jag bara gjorde 30x30 pixlar är att jag använde en byte/pixel. 30x30 = 900 byte. Mina AVR:er har 1024 i RAM så..
Om nån vill titta så finns det lite bilder på
http://www.ing.umu.se/~el03fbr Kameran gjorde att bollen ser lite konstig ut men den är en pixel. Som jämförelse är "paddarna" 2 pixlar långa.