Postat: 27 april 2006, 20:45:44
Hittade denna tråd och tänkte kompletera med vad jag anser.
Jag kör OrCad SDT 3.22 (oktober 1989) fortfarande till dags dato så har jag gjort ca 160 kompletta konstruktioner i denna miljö (ca 10 per år), jag har handlat och testat alla versioner efter denna utan att se någon som håller måttet (det är för mycket "användarvänlighet" som bara sänker kreativiteten/rithastigheten. Jag är den som skapade de första Prosam biblioteken till OrCad antagligen så levereras dom med fortfarande. Hitintills så har jag inte sett några som helst begränsningar i OrCad SDT 3.22, 1 schema eller 15++ schemor i hirarkin det spelar ingen roll. Från enkla kretsar till Coldfire CPU´er, svenskspråkiga stycklistor, rådata till P&P maskiner i nätlistan osv. Allt går att göra om man bara vill och förstår. Men det finns några buggar som det gäller att hålla sig borta från...
Layout gör jag i Cadint efter tidigare jobbat i EED, EED II, EED III. Marek på Cadint fixar så småningom till det jag saknar om man förklarar och motiverar tillräkligt bra. Senast var det möjligheten med lutande rektanglar och liggande cylindrar i 3D samt förståss möjligheten till färgsättning. I Cadint ligger 3D informationen i databaserna och inte som i Eagle som ett externt renderingsprogram. Iochmed att alla symboler som jag numera skapar görs i 3D från början så har mängden "slarvfel" minskat till i stort sett noll. Jag litar inte på externa bibliotek iochmed att ingen tar ansvar för att innehållet är korrekt.
Autoroutning görs förstås i Spectra, obegränsad version + DFM.
Det största jobbet jag har gjort i med denna uppsättnig verktyg var ett dubbeleuropa med dubbla Sharc DSP (240 pinnar 0,5mm pitch) samt stora och kompexa/snabba analogdelar med digital lågpassfiltering i H/W, drygt 3500 anslutningar/pinnar på kortet i 6 lager.
Jag kör OrCad SDT 3.22 (oktober 1989) fortfarande till dags dato så har jag gjort ca 160 kompletta konstruktioner i denna miljö (ca 10 per år), jag har handlat och testat alla versioner efter denna utan att se någon som håller måttet (det är för mycket "användarvänlighet" som bara sänker kreativiteten/rithastigheten. Jag är den som skapade de första Prosam biblioteken till OrCad antagligen så levereras dom med fortfarande. Hitintills så har jag inte sett några som helst begränsningar i OrCad SDT 3.22, 1 schema eller 15++ schemor i hirarkin det spelar ingen roll. Från enkla kretsar till Coldfire CPU´er, svenskspråkiga stycklistor, rådata till P&P maskiner i nätlistan osv. Allt går att göra om man bara vill och förstår. Men det finns några buggar som det gäller att hålla sig borta från...
Layout gör jag i Cadint efter tidigare jobbat i EED, EED II, EED III. Marek på Cadint fixar så småningom till det jag saknar om man förklarar och motiverar tillräkligt bra. Senast var det möjligheten med lutande rektanglar och liggande cylindrar i 3D samt förståss möjligheten till färgsättning. I Cadint ligger 3D informationen i databaserna och inte som i Eagle som ett externt renderingsprogram. Iochmed att alla symboler som jag numera skapar görs i 3D från början så har mängden "slarvfel" minskat till i stort sett noll. Jag litar inte på externa bibliotek iochmed att ingen tar ansvar för att innehållet är korrekt.
Autoroutning görs förstås i Spectra, obegränsad version + DFM.
Det största jobbet jag har gjort i med denna uppsättnig verktyg var ett dubbeleuropa med dubbla Sharc DSP (240 pinnar 0,5mm pitch) samt stora och kompexa/snabba analogdelar med digital lågpassfiltering i H/W, drygt 3500 anslutningar/pinnar på kortet i 6 lager.