Sida 2 av 2

Postat: 25 april 2004, 12:00:25
av Hedis
Jepp så fungerar tungelementen.
Det är ju igentligen bara en magnetstyrd strömbrytare.
O snälla, förminska torleken på bilden.
All text blir ett helvete o läsa när bilden drar iväg i storlek.
Synd att det inte finns en funktion i forumet som automatiskt har radbrytning efter en inställd längd.

Postat: 26 april 2004, 06:40:37
av sebbe
De_Ville skrev:Jag har redan en digital hastighetsmätare.
http://w1.397.comhem.se/~u39700167/DSCN0977.JPG

suddig bild jag vet, kommer bättre senare idag.

tungelement, dvs sluter kretsen när magneten drar i "tungan"??[/img]
hur har du gjort den?
har du nån ritning??
vad sitter den i för bil? volvo??

sebbe

Postat: 27 april 2004, 08:39:27
av DeVille
Jag har inte byggt den!

Den sitter i en Opel Senator 3.0, det är orginal!
Förekommer också på Omega 3000 har jag för mig.


Ledsen för bilden, ska försöka ta mig tid och ordna det..

Har bestämt mig nu!
Det blir shiftlight och växelindikering samt output från serieporten av varvtal och växel så att man kan logga det!