Satte fast den med smältlim men var lite för generös med det, det var svårt att få bort så det blev lite repigt under...
Edit:
Gjort i CAmBam, hittade biohazardskylten på en gratis clipartsida och vektoriserade den med Illustrator, export som dxf.
Hade Z-djupet på 1mm för att det skulle ta ordentligt på det lätt kurvade locket och det funkade fint.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av dar303 4 februari 2012, 23:17:45, redigerad totalt 3 gånger.
Fräste ut en liten skylt idag.
Matrialet är stål 12x200x400 mm.
Grovfräst med en 10 mm pinnfräs och finkört runt bokstäverna med en 3 mm.
Fast efter 5 bokstäver var 3 mm fräsarna slut så jag fick göra om programmet till 4 millimeters istället som höll lite bättre.
mvh tommy
För att kunna fästa upp de 113mm i dia stora POM bitarna var jag tvungen att improvisera.
Fräste ut två plattor med samma radie som POM-biten och lite hål för att kunna fästa. Trädde igenom två M6 gängstänger och spände upp. Sitter riktigt bra o stabilt. Jag är i alla fall nöjd
Kommer ihåg produkten som för några år sedan lanserades och riktades mot kvinnor som ofta 'tappade' bort sin bil på parkeringen.
Det var en liten gps mojäng man fäste på nyckelknippan. När man lämnade bilen så tryckte man på en knapp. när man sedan ville hitta tillbaka så var det en display som visade riktning och avstånd.
En annan fråga om det där: Du skriver att det är en "produkt" till hemsidan, så då kan man ju gissa att du säljer den. Har du OK att använda Volkswagens varumärke, eller hur fungerar det där? Om du inte har tillstånd är det väl snudd på varumärkesintrång, eller?
Alltså, en ärlig fråga för att jag är nyfiken på hur det fungerar - inget annat!
hubben skrev:En annan fråga om det där: Du skriver att det är en "produkt" till hemsidan, så då kan man ju gissa att du säljer den. Har du OK att använda Volkswagens varumärke, eller hur fungerar det där? Om du inte har tillstånd är det väl snudd på varumärkesintrång, eller?
Alltså, en ärlig fråga för att jag är nyfiken på hur det fungerar - inget annat!
Tja, vi säljer ju inte skyltar med VW märket på färdigt, vi graverar ju filen de laddar upp
Vet du varför det ser ut som att det är fräst i fyra omgångar, 0.5 mm per gång? Är det på grund av fräsens utseende? Eller är det helt enkelt på grund av laminatet i materialet?